سهام عدالت چگونه قابل فروش می شود؟

لست سکند

مالکان سهام عدالت که روش مدیریت مستقیم سهام را انتخاب می‌کنند، بر اساس دستورالعمل شورای عالی بورس که به زودی مصوب و ابلاغ می‌شود، می‌توانند به خریدوفروش سهام بپردازند.

به گزارش کاماپرس؛ با ابلاغ طرح آزادسازی سهام عدالت، از دهم اردیبهشت به مدت یک ماه سهامداران این فرصت را یافتند تا با مراجعه به سامانه سهام عدالت، روش مدیریت خود را انتخاب کنند. بنابراعلام سازمان خصوصی سازی، کسانی که روش مستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده‌اند، از طریق شرکت سپرده‌گذاری هم سهام به نام آنها می‌شود و هم کد بورسی به آنها تخصیص می‌یابد و می‌توانند بر اساس دستورالعمل و ضوابطی که شورای عالی بورس در آینده تصویب و ابلاغ می‌کند، به معامله یا خرید و فروش سهام بپردازند.

در این باره بیشتر بخوانید:

حسن علائی معاون سازمان خصوصی‌سازی ، درباره روش آزادسازی سهام عدالت گفته است: با اصلاحی که روز گذشته در سامانه سهام عدالت صورت گرفت، هر فردی بخواهد روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کند، باید وارد سامانه سهام عدالت شود و گزینه مدیریت و مالکیت مستقیم سهام‌عدالت را انتخاب کند. به گفته او اگر کسی مراجعه نکند، پیش فرض بر این است که روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده و در واقع اداره این سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت وکالت داده می‌شود.

سهامداران مستقیم،کدبورسی می‌گیرند

راز آسمان پایتخت

معاون سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه آیا مزایا و معایب انتخاب روش مدیریت سهام‌عدالت که شامل مستقیم و غیرمستقیم است مشخص شده است، گفته است: در روش مدیریت مستقیم یعنی مدیریت سبد سهام را خود دارنده سهام برعهده می‌گیرد و مانند یک فعال بازار بورس، کد بورسی می‌گیرد و آن را مدیریت می‌کند، اما در روش مدیریت غیرمستقیم که نیازی به ورود به سامانه نیست، به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام‌عدالت استانی وکالت می‌دهد که آن‌ها سهام وی را مدیریت کنند و سود آن را به حساب فرد واریز کنند.

 متقاضیان منتظر پیامک این بانکها باشند

بنابراعلام سازمان خصوصی‌سازی، اسامی سهامداران عدالت که دارای حساب‌های بانکی بانک سپه، ملی، صادرات و بانک‌های اصلی هستند، از طریق پیامک بانکها به این افراد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین مشمولان سهام‌عدالت که زیرمجموعه نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی قرار دارند نیز از طریق همان نهادهای حمایتی، شبای حساب بانکی آن‌ها به سامانه اعلام می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سهام عدالت چگونه قابل فروش می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز