سهام عدالت چند میلیون می ارزد؟

سهام عدالت که در زمان واگذاری – حدود 12 سال قبل – ارزشی برابر با یک میلیون تومان داشت بنا به اعلام مسئولان سازمان خصوصی سازی در حال حاضر 11 میلیون تومان می ارزد.

به گزارش کاماپرس، آزادسازی سهام عدالت که با پیشنهاد رئیس جمهوری و موافقت رهبر معظم انقلاب از امروز کلید خورد، سوال مهمی در ذهن دارندگان و مشمولان این طرح ایجاد کرده و آن این که اکنون این سهام چقدر ارزش دارد و به بیان دقیق تر مبلغ فروش آن چقدر است؟

محمد صالح رئیس سازمان خصوصی در پاسخ به این پرسش به فارس گفته است: در حال حاضر ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی بیش از ۱۰ برابر شده و تقریباً به ۱۱ میلیون تومان رسیده و این نشان می‌دهد دولت در این مدت به صورت شایسته، اموالی که از مردم نزد دولت ودیعه بوده، مدیریت کرده است.

آماده شدن دستورالعمل بورس برای سهام عدالت تا 10 روز آینده

راز آسمان پایتخت

صالح همچنین درباره نحوه آزادسازی سهام‌عدالت توضیح داد: آزادسازی با مراجعه متقاضیان به سامانه الکترونیکی سهام عدالت و وارد کردن کد ملی قابل انجام است. ‌امروز با باز شدن سامانه سهام عدالت بیش از ۵۰ هزار نفر از مشمولان وارد شدند و این سامانه ظرفیت این را دارد که تمام مشمولان را بپذیرد. مشمولان باید در این سامانه یکی از گزینه‌ها را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند و اگر کسی ظرف این یک‌ماه وارد سامانه نشد، به منزله این است که مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده است یعنی از طریق شرکت‌های سهام عدالت استانی می‌خواهد سهام خود را مدیریت کند.

صالح گفت:‌ شورای عالی بورس به صورت موازی ظرف یک ماه تصمیم‌گیری می‌کند که چگونه آزادسازی سهام عدالت در بورس انجام شود. به نظر من ظرف ۱۰ روز آینده دستورالعمل شورای بورس نهایی می‌شود که چه درصدی از سهام برای چه دوره‌ای آزاد شود. شاید اینگونه باشد که در مرحله اول ۳۰ درصد سهام البته بعد از شش ماه آزاد شود، اما به هر حال شورای عالی بورس تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز