سهام عدالت به هیچ جامانده‌ای تعلق نمی‌گیرد؛ عقبگرد 180 درجه ای وزارت اقتصاد

لست سکند

گویا خبری از سهام عدالت جدید نیست. جدید ترین موضع وزارت اقتصاد این است که فعلا هیچ سهامی برای جاماندگان وجود ندارد.

به گزارش کاماپرس، چندی پیش اعلام شد سهام عدالت جدید به همه روستائیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهایی که درآمد ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان دارند، تعلق می گیرد. حتی گفته شد طرح اختصاص سهام عدالت به جاماندگان به تصویب مجلس رسیده است و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکلیف شده که مشمولان جدید را شناسایی کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

در حالی که بیشتر جاماندگان منتظر اعلام مسئولان و مترصد ثبت نام برای سهام عدالت بودند، حالا معاون وزیر اقتصاد از اجرایی نشدن این طرح خبر می دهد. علی عسگری درباره جاماندگان سهام عدالت می گوید:« دولت تصمیمی برای اینکه به جاماندگان سهام عدالت ندارد، زیرا سهامی از شرکت‌ها باقی نمانده است.»

سجامی نشوید سود نمی گیرید

راز آسمان پایتخت

اما خبر دیگر معاون وزیر اقتصاد برای سهام دارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند این است که هر چه سریع تر باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. او در این باره می گوید:« برای مشخص شدن روش سهام داری غیرمستقیم ها در شرکت های استانی باید اعضای هیات مدیره انتخاب شوند و برای این منظور همه افراد باید در سجام ثبت نام کنند. بنابراین اعضای هیات مدیره باید انتخاب شوند و سهام داران برای انتخاب اعضا باید حتما سجامی شوند و رای خود را به صورت الکترونیکی اعلام کنند.»

به گفته معاون وزیر اقتصاد انتخابات این شرکت‌ها ۲۰ اسفند برگزار می‌شود و فقط افراد سجامی می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند. او در ادامه می گوید:« از ۳۰ میلیون نفر، ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سجام ثبت نام کرده اند. برای برگزاری مجمع حداقل باید ۵۰ درصد سهام داران حضور داشته باشند، اگر به حد نصاب نرسند مجمع دوباره ۱۰ روز آینده و با هر میزان سهام دار برگزار می شود.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز