سهام عدالت متوفیان فعلا به وراث نمی رسد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با اینکه گفته می شد همه سازو کارها برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آماده شده است، اما خبر جدید این است که فعلا این سهام به وراث نمی رسد.

به گزارش کاماپرس، در چند هفته گذشته خبرهای زیادی درباره سهام عدالت متوفیان و چگونگی انتقال آن به وراث منتشر شد. اینکه وراث بعد از انحصار ورثه می توانند برای انتقال سهام عدالت اقدام کنند.

همچنین اعلام شد وراث قانونی باید در اولین مرحله ، برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن او کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

حتی یکی دو روز پیش هم خبری درباره انتقال سهام عدالت به وراثی که با هم اختلاف دارند، منتشر شد که این سهام از بین نمی رود ،بلکه بعد از انحصار وراثت، میزان سهم هر یک از افراد مشخص خواهد شد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

 

با این اوصاف و در حالی که تصور می شد دیگری مشکلی در مسیر انتقال سهام عدالت حدود ۳ میلیون سهام دار فوت شده وجود ندارد، امروز خبری منتشر شد که فعلا امکان انتقال سهام به وراث وجود ندارد.

سامانه الکترونیک هنوز فعال نیست

طبق اعلام محمدرضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال حاضر هیچ راهی برای انتقال سهام عدالت متوفیان فعال نیست و قرار است به زودی سامانه‌ای تمام الکترونیک برای انتقال سهام عدالت متوفیان فراهم شود.

او در این باره به مهر توضیح می دهد:« به دلیل شیوع کرونا، انتقال سهام عدالت به وراث در دفاتر پیشخوان متوقف شده و قرار است سامانه‌ای ایجاد شود تا پس از آنکه کارهای انحصار وراثت انجام شد، مدارک در آن سامانه بارگذاری شود سپس تمام مدارک به قوه قضائیه ارسال می‌شود و وضعیت وراث مشخص می‌شود و ما نهایتاً کار تقسیم سهام را انجام می‌دهیم؛ این یک فرایند الکترونیکی کامل است.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز