سهام عدالت در آستانه یک انتخابات مهم ؛ سهامداران چگونه رای دهند؟

افرادی که سهام عدالت غیر مستقیم دارند، می توانند در انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی شرکت کنند.

به گزارش کاماپرس، طبق اعلام سعید توتونچی مدیرکل دفتر امور استان های وزارت اقتصاد کسانی که سهام عدالت دارند با ثبت نام در سامانه سجام دارای هویت و شناسنامه می شوند و می توانند با شرکت های سرمایه گذاری استانی ارتباط دو طرفه داشته باشند.  سهامداران می توانند از طریق سامانه سجام اعمال رای کنند و  همچنین سود سهامشان را دریافت کنند.

به همین دلیل سهامداران باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا در روز برگزاری مجمع بتوانند به صورت الکترونیکی مشارکت کرده و به پنج نفر صاحب صلاحیت رای بدهند. تا کنون ۵۶ درصد از ۳۰ میلیون سهامدار غیر مستقیم در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و این ۳۰ میلیون نفر سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی شدند. فقط کسانی که سهام عدالت غیر مستقیم دارند، می توانند در این انتخابات شرکت کنند .

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

۲۰ اسفند بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور برگزار می شود و اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری معرفی می شوند. تعداد این شرکت ها با توجه به تفکیک تهران و البرز از یکدیگر ۳۱ شرکت است. مجموع ارزش دارایی ۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است.

راز آسمان پایتخت

شرکت در انتخابات دریافت سود را راحت تر می کند

به گفته مدیرکل دفتر امور استان های وزارت اقتصاد مشارکت سهامداران با سود سهامی که می گیرند رابطه مستقیمی دارد. توتونچی در ادامه درباره وضعیت سود سالانه سهام عدالت نیز به ایسنا می گوید:« از آنجایی که مدیریت سهام عدالت در روش غیر مستقیم در اختیار شرکت های استانی قرار می گیرد میزان سود سالانه مشمولان متناسب با عملکرد اعضای هیات مدیره خواهد بود. به همین دلیل انتخاب اعضای هیات مدیره بسیار مهم است.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز