وام سهام عدالت دوباره به بن بست خورد

لست سکند

با اینکه اعلام شد بانکهای ملی و تجارت برای پرداخت وام سهام عدالت آماده هستند،‌ اما هنوز هیچ سامانه ای برای ثبت مدارک متقاضیان فعال نشده است.

به گزارش کاماپرس، چند روز پیش دو بانک ملی و تجارت به عنوان بانکهای عامل پرداخت وام سهام عدالت معرفی شدند. همچنین اعلام شد به دلیل اینکه پرداخت این وام به صورت غیر حضوری است، نیازی نیست متقاضیان به بانک مراجعه کنند و می توانند با ثبت نام در سامانه ایوا بانک ملی و زمرد بانک تجارت، مدارک را ثبت کنند تا در لیست دریافت وام سهام عدالت یا همان کارت اعتباری قرار بگیرند.

اما ناهماهنگی بانک‌ها و نهاد‌های مربوط برای تکمیل زیرساخت‌های بانکی باعث شد این وام دوباره به بن بست بخورد.موسوی نماینده وزارت اقتصاد اعلام کرده بود سامانه های پرداخت وام در بانک های ملی و تجارت آماده ارائه تسهیلات به مردم است، اما مراجعه مردم به سایت و اپلیکیشن های ذکر شده نشان می دهد زیر ساخت‌های این سامانه همچنان فراهم نشده است.

وام سهام عدالت چقدر است؟

به گفته حسین فهیمی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی، وام ۵ میلیون تومانی می گیرند و به دارندگان سهام یک میلیون تومانی،‌وام ۱۰ میلیون تومانی قرار است تعلق بگیرد.

راز آسمان پایتخت

با کارت اعتباری سهام عدالت، امکان خرید وجود دارد و در صورت برگشت مبلغ استفاده‌ شده تا ۲۹ روز، سود به آن تعلق نمی گیرد. در غیر این‌ صورت پول دریافت شده به وام سه ساله تبدیل می‌شود که سود آن هم باید پرداخت شود.

اقساط وام سهام عدالت چگونه است؟

برای این وام نرخ سود بانکی ۱۸ درصدی تعیین شده است. اگر متقاضی پول وام را در یک ماه تسویه نکند ، باید وام ۱۰ میلیون تومانی را ۱۳ میلیون تومان و در سه سال تسویه کند. وام ۵ میلیون تومانی هم ۶٫۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

سهامدارانی که وام ۱۰ میلیون تومانی می گیرند، باید اقساط ۳۶۲ هزار تومانی بپردازند. مبلغ قسط این وام برای کسانی که پنج میلیون تومان دریافت می کنند حدود ۱۸۱ هزار تومان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز