سمند EF7 و پژو پارس دنده اتوماتیک در بازار چند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

جو روانی و طوفانی که فرمول قیمت گذاری جدید در بازار خودرو ایجاد کرده همچنان ادامه دارد به نحوی که دو خودروی سمند EF7 و پژو پارس دنده اتوماتیک به ترتیب با 18 و 15 میلیون تومان افزایش قیمت مواجه شده اند.

به گزارش کاماپرس، بازار خودرو این روزها با بزرگترین چالش خود از زمان  به وزارت رسیدن رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت مواجه است و روند افزایشی قیمت ها که از اواخر هفته گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.

نکته جالب توجه این که ثبت نام در قرعه کشی های فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا هم در هفته اخیر متوقف بوده و ظاهرا این دو شرکت تا هفته پایانی دی ماه تصمیم به فروش فوق العاده دیگری ندارند. این تصمیم – در صورت صحت – به نوعی همراهی با روند افزایشی قیمت ها در بازار است.

بررسی قیمت ها در بازار خودرو بر اساس گزارش و جدولی که خبر آنلاین تهیه کرده نشان می دهد برخی خودروهای تولید ایران خودرو که جزو خودروهای پرتقاضا نیز به شمار می روند بین 5 تا 10 میلیون و برخی دیگر که کم تقاضاتر هستند با افزایش های 18 تا 35 میلیونی مواجه شده اند.

جزئیات افزایش قیمت خودروها در بازار

راز آسمان پایتخت

برای مثال خودروی سمند EF7  که جزو خودروهای پرتیراژ این شرکت هم به شمار می رود به با افزایشی بالغ بر 18 میلیون تومان در بازار مواجه شده و به نوعی رکورد گرانی خودروهای پرتیراژ ایران خودرو را شکسته است. قیمت این خودرو در بازار در حال حاضر 206 میلیون تومان است.

پژو پارس اتوماتیک خودروی دیگری است که اکنون در بازار به قیمت 310 میلیون تومان به فروش می رسد که 15 میلیون تومان از هفته پیش گران تر محسوب می شود. البته پژو پارس سال نیز همین مقدار گرانی یعنی 15 میلیون تومان افزایش قیمت را طی یک هفته اخیر تجربه کرده و اکنون به 213 میلیون تومان معامله می شود.

در خانواده پژو 206 نیز هر دو خودروی تیپ 2 و تیپ 5 از هفته پیش تاکنون با 13 و 15 میلیون تومان افزایش قیمت مواجه شده اند و اکنون به ترتیب 199 میلیون و 258 میلیون قیمت دارند.

در بین خودروهای سایپا نیز افزایش قیمت تیبا 2 قابل توجه است به نحوی که این خودرو 8 میلیون تومان گران تر شده و اکنون 132 میلیون قیمت دارد. خودروی لوکس سایپا یعنی کیا سراتو نیز با 25 میلیون تومان افزایش قیمت به 800 میلیون تومان رسیده است.

اخبار مهم حوزه خودرو را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز