سقوط پراید به زیر 100 میلیون در انتظار ریزش دلار

لست سکند

قیمت پراید طبق گفته های نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ۳۰ میلیون تومان کاهش داشته و از ۱۴۰ میلیون تومان به ۱۱۰ میلیون تومان رسیده، اما به نظر می رسد برای ریزش قیمت پراید و سقوط به زیر ۱۰۰ میلیون تومان باید منتظر ریزش دلار باشیم.

به گزارش کاماپرس، قیمت خودرو که پا به پای دلار بالا رفته بود، حالا با ریزش دلار کاهش قابل توجهی داشته است. دیروز نعمت الله کاشانی نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اعلام کرد بیشترین کاهش قیمت خودرو مربوط به خودرو‌های خارجی بوده که حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

اما خودرو‌های ایرانی هم کاهش قیمت داشته اند. مثلا خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۶۰ میلیون تومان به ۲۲۵ میلیون تومان رسیده است. قیمت پراید ۱۴۰ میلیون تومانی هم ۱۱۰ میلیون تومان شده است. سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو هم با کاشانی هم نظر است. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو معتقد است برای ریزش بیشتر قیمت پراید و خودروهای داخلی باید منتظر کاهش دلار باشیم.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

او در این باره می گوید:« قیمت فعلی خودروها در بازار واقعی نیست. با تداوم کاهش دوباره قیمت دلار، در آینده قیمت خودرو در بازار ارزان می شود.»

راز آسمان پایتخت

موتمنی در ادامه از رکود بازار و نبود خریدار به تجارت نیوز می گوید:« بازار همچنان راکد است. فروشنده در بازار زیاد اما خریداری در این بازار وجود ندارد؛ چون مردم منتظر ثبات بیشتر قیمت‌ها هستند. به همین دلیل خرید و فروشی در بازار خودرو انجام نمی شود.»

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو قیمت همه خودروهای داخلی و خارجی 20 تا 25 درصد ارزان شده است.
دیروز و با اعلام خبر رونمایی از واکسن مدرنا -که از واکسن فایزر هم قوی تر است-بازارهای جهانی ثبات بیشتری را تجربه کردند. کارشناسان معتقدند ثبات و آرامش در بازار جهانی باعث آرامش در بازارهای ایران هم می شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “سقوط پراید به زیر 100 میلیون در انتظار ریزش دلار

    • قلی گفته:

      شما بنوعی به گرانی خودرو دامن میزنید چه خبرته مگه پولتو از جوب پیدا کردی، بنظر من 3 تومن بیشر ارزش نداره حالا خود دانی میخوای گرانتر بخری برو 5 تومن بخر از ما گفتن

  1. Asodeh گفته:

    دوستان پراید توی این موقیعت از۵۰ ملیون خریدارنداره این کم درامدا پراید میخرن پولدارا خارجی میخرند وسلام

  2. کامبیز گفته:

    اتفاق جالبی افتاده.قبلا بازار سرکشی میکرد و ارتفاع میگرفت و جامعه خودشو به هر زور و زحمتی بود به ارتفاع بازار میرسوند اما الان دیگه زور جامعه نمیرسه و بازار مجبوره ارتفاعشو کم کنه و خودشو بیاره پایین تا هم سطح جامعه بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز