سفر از تهران به مشهد؛ هواپیما، اتوبوس یا قطار؟

سفر به مشهد-کاماپرس
لست سکند

مشهد دومین شهر بزرگ ایران به شمار می‌رود که سالانه پذیرای 27 میلیون مسافر از سراسر ایران وجهان است. بلیط قطارتهران به مشهد نیز همواره یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌ها در مسیرهای ریلی کشور است.

کاماپرس در ادامه مطلب به بررسی مزیت‌ها و قیمت بلیط قطار تهران به مشهد می‌پردازد؛

از تهران به مشهد بلیط قطار بخریم یا هواپیما و یا اتوبوس؟

فاصله بین مشهد و تهران چیزی حدود 943 کیلومتر است که طی کردن این مسیر طولانی با ماشین و اتوبوس چیزی حدود 11 تا 13 ساعت زمان می‌برد. اگر این مسافت بدون استراحت و به صورت یکسره طی شود، چیزی جز خستگی بر جان افراد باقی نمی‌گذارد. همچنین، هواپیما نیز علی رغم کوتاه کردن مسیر هزینه بالایی دارد و برای بسیاری از افراد گزینه‌ای اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای نیست.

بنابراین یکی از گزینه های پیش رو سفر با قطار است که علاوه بر قیمت پایین‌تر نسبت به بلیط هواپیما، راحتی و امکانات خوبی را نیز به مسافران ارائه می‌دهد. حتی امروزه امکان حمل خودرو با قطار سبب شده است تا مسافرین هم از خستگی رانندگی طولانی 11 الی 13 ساعته در امان بمانند و هم بتوانند در شهر مشهد از وسیله نقلیه شخصی خود جهت تردد استفاده کنند.

همچنین جالب است بدانید قطار در مقایسه با هواپیما آسیب خیلی کمتری به محیط زیست می‌زند؛ زیرا دی اکسید کربن تولید شده توسط هواپیما مستقیما وارد لایه‌های جو شده و محیط زیست را آلوده می‌کند، اما قطار اینطور نیست. برنامه ریزی دقیق و بدون معطلی، محدودیت کمتر در حمل بار، راحتی در سفر با صندلی تخت خواب‌شو، امنیت ، امکانات فراوان و… از دیگر مزیت‌های سفر با قطار است.

راز آسمان پایتخت

قیمت بلیط تهران به مشهد چگونه تعیین می‌شود؟

به طور کلی فاکتورها و عوامل گوناگونی بر روی قیمت بلیط قطار تهران به مشهد تاثیر می‌گذارند. از جمله فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت بلیط قطار، نوع قطار، سریع السیر بودن و یا کوپه‌ای بودن آن، ظرفیت کوپه‌ها یعنی چهار تخته بودن و یا شش تخته بودن قطار ، روز رزرو بلیط قطار تهران به مشهد، زمان حرکت و سن مسافران می‌باشد.

همچنین قیمت بلیط قطار همانند قیمت بلیط هواپیما در بازه‌های زمانی و مناسبت‌های گوناگون با کاهش و افزایش قیمت مواجه می‌شود و یکسان نیست.برای مثال در ایام ولادت و شهادت امام رضا (ع)، تاسوعا و عاشورا، عید فطر و … با افزایش تعداد مسافرین قیمت بلیط نیز روند افزایشی به خود می‌گیرد.

البته اگر ساعت حرکت قطار را صبح خیلی زود انتخاب کنید می‌توانید قیمت کمتری برای آن بپردازید.

خرید آسان بلیط قطار تهران به مشهد در وبسایت یوتراوز

خرید بلیط قطار ارزان تهران مشهد یکی از خدمات یوتراوز است که می‌توانید در هر جایی‌که هستید با خیالی آسوده و با چند کلیک ساده در وبسایت مجموعه یوتراوز خریداری کنید. با انتخاب یوتراوز به عنوان مرجع رزرو بلیط قطار تهران مشهد، می‌توانید از راهکارهای مختلفی برای تهیه بلیط ارزان قطار استفاده کنید. یکی از این راهکارها استفاده از فیلتر مرتب‌سازی براساس قیمت است که یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که برای خرید بلیط قطار ارزان تهران به مشهد مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد. یوتراوز این امکان را برای افراد فراهم کرده است تا پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز سامانه بتوانید با کلیک بر روی مرتب‌سازی براساس قیمت، لیست ارائه شده بلیط‌ها را از کمترین قیمت به بیشترین مشاهده کرده و قیمت بلیط‌ها و خدمات آن‌ها را بررسی کنید و بهترین و ارزان‌ترین بلیط قطار تهران برای مشهد را رزرو کنید.

علاقمندان علاوه بر روش فوق می‌توانند با برقراری تماس تلفنی با پشتیبانان یوتراوز(1548) و یا اپلیکیشن یوتراوز به راحتی بلیط قطار تهران به مشهد خود را خریداری نمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : یوتراوز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سفر از تهران به مشهد؛ هواپیما، اتوبوس یا قطار؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز