سردرگمی نرخ دلار و تاثیرگذاری درهم

دلار بازار آزاد روز گذشته با نرخ 29 هزار و 750 تومان به کار خود پایان داد. قیمت این ارز خارجی در صرافی ملی هم نسبت به روز قبل 0.02 درصد کم شده و به مرز 27 هزار و 395 تومان رسید. اظهارات ضد و نقیضی طرفین مذاکرات درباره توافق برجام و سرنوشت آن باعث شده تا حدی امیدواری‌ها درباره این رویداد کمرنگ شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سخنان ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اوضاع بازار ارز کشور را تا حدی ملتهب کرد. پرایس اعلام کرد که در هفته‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات شکل گرفت اما اظهارنظر درباره نتیجه قطعی مذاکرات زود است. اما دیمتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، بیان کرد که تمامی شرایط مورد نیاز برای رسیدن به یک توافق جدید وجود دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

نظر نمایندگان کشورهای اروپایی و آمریکایی مذاکرات برجام متناقض بوده و آن‌ها به صراحت درباره توافق اظهار نظر نمی‌کنند. همین موضوع باعث شده اندکی جو خوش بینانه بازار کم شود و کاهشی‌ها هم عقب نشینی کنند. با کم شدن امیدواری‌ها درباره توافق برجام، فعالان بر این باورند که امکان صعودی شدن مجدد نرخ دلار دور از انتظار نیست. در واقع افزایشی‌های بازار این امکان را دارند تا با جوسازی، قیمت دلار را بار دیگر به سمت کانال 30 هزار تومانی سوق دهند.

اوضاع دیگر ارزهای مهم بازار

البته یکی از دلایل ثبات نسبی نرخ دلار در کانال 29 هزار تومانی به قیمت درهم باز می‌گردد. این ارز که سیگنال مهمی برای تعیین قیمت دلار محسوب می‌شود در حال حاضر پایین مرز حساس 8 هزار و 200 تومانی قرار دارد.

امروز نرخ پوند و یورو، دیگر ارزهای پرمخاطب بازار، هم افزایش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز قبل 266 تومان بالا رفت و به مرز 40 هزار و 194 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 235 تومان زیاد شد و در محدوده 33 هزار و 810 تومانی قرار گرفت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز