برجام بالاخره نرخ دلار را کاهشی کرد

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد در پایان معاملات روز گذشته به 29 هزار و 850 تومان رسید. نرخ این ارز خارجی سرانجام دیروز به کانال 29 هزار تومانی رسید و به نظر کارشناسان در صورتی که خبر جدیدی از مذاکرات برجام منتشر نشود، امروز هم نرخ این ارز خارجی در محدوده 29 هزار و 800 تومانی نوسان خواهد داشت. قیمت دلار صرافی ملی امروز هم نسبت به روز گذشته ثابت بوده و همان 27 هزار و 401 تومان اعلام شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخبار منتشر شده از نخستین روز هشتمین دور مذاکرات برجام مثبت بوده و طرف‌های مذاکره کننده دیدگاه مثبتی درباره این دور نشست‌ها داشتند. به نظر گفته‌های حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، درباره سند ارائه شده بابت موضوع هسته‌ای و تحریم‌ها، سیگنال اولیه کاهش قیمت دلار بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

امیرعبداللهیان اعلام کرده که دیگر سند ژوئن 2020 کنار گذاشته شده و اکنون یک سند جدید و مشترکی روی کار آمده است. روز گذشته مذاکرات حول همین سند جدید شروع شد و طبق گفته این مقام مسئول راس همه مسائل راستی آزمایی و تضمین معتبر برای ایران در سند جدید پررنگ‌تر است. برخی از فعالان بازار ارز معتقدند در صورتی که اخبار مثبت مذاکرات برجام ادامه پیدا کند، احتمالا ریزش بیشتر نرخ دلار امکان پذیر خواهد شد.

شرایط مساعد ارزی کشور

علاوه بر این موارد، علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اعلام کرد که از نظر ورود ارز اوضاع کشور مناسب است و احتمالا در آینده بهتر هم می‌شود. ضمن اینکه اگر توافق برجام حاصل شود، شرایط بازار ارزی مطلوب‌تر خواهد بود.

امروز نرخ پوند و یورو هم کاهشی شد. قیمت پوند نسبت به روز قبل 0.29 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 39 هزار و 931 تومان رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 0.41 درصد کم شد و در محدوده 33 هزار و 679 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “برجام بالاخره نرخ دلار را کاهشی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز