سامسونگ از مودم ماهواره ای گوشی های هوشمند رونمایی کرد

سامسونگ به‌تازگی از مودم 5G NTN که امکان اتصال مستقیم گوشی‌های هوشمند تلفن همراه به ماهواره را ممکن می‌کند، رونمایی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پیش‌تر شرکت اپل در آیفون‌های سری ۱۴ خود امکان اتصال تلفن‌های همراه به ماهواره‌ها را در مکان‌هایی که دسترسی به دکل‌های مخابراتی ممکن نیست را فراهم کرده بود؛ اما حالا سامسونگ با معرفی این مودم و آزمایش آن روی پردازنده اگزینوس ۵۳۰۰، اتصال به اینترنت بدون نیاز به دکل‌های مخابراتی یا زیرساخت‌های زمینی را در گوشی‌های اندرویدی ممکن کرده است.

این فناوری به کاربران امکان اتصال به اینترنت و دسترسی به تماس‌ها و پیامک‌ها را حتی در مکان‌های دورافتاده را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که این امر می‌تواند در شرایط بحرانی به افراد در خطر کمک شایانی کند.

آریاک سفر

اتصال مستقیم به ماهواره از طریق فناوری 5G NTN سامسونگ نیازمند مودم و سخت‌افزار ویژه و جدید این شرکت است؛ در نتیجه نباید منتظر فعال‌شدن این ویژگی بر روی گوشی‌های هوشمند قدیمی بود.

بنا بر گفته معاون اجرایی ارتباطات سامسونگ، این فناوری پس از معرفی مودم‌های 4G LTE در سال 2009 و اولین مودم 5G در سال 2018، این تکنولوژي نقطه عطف بر میراث غنی سامسونگ در فناوری‌های ارتباطات بی‌سیم است. وی همچنین اضافه نمود که سامسونگ قصد دارد در پیشبرد اکوسیستم‌های ارتباطی ترکیبی زمینی – غیرزمینی در سراسر جهان و آماده‌سازی برای ورود 6G پیش‌گام باشد.

Non Terrestrial Network (NTN) یا «شبکه غیرزمینی» یک فناوری ارتباطی است که از ماهواره‌ها و سایر وسایل نقلیه غیرزمینی برای اتصال مناطقی استفاده می‌کند که قبلاً توسط شبکه‌های زمینی غیرقابل‌دسترسی بودند؛ مانند کوهستان‌ها، بیابان‌ها و اقیانوس‌ها. این فناوری همچنین برای اطمینان از عملکرد در مناطق بحرانی در زمان وقوع فاجعه و تقویت تحرک هوایی شهری آینده (UAM) مانند هواپیماهای بدون سرنشین و ماشین‌های پرنده حیاتی خواهد بود.

برای ارتباط بسیار مطمئن NTN با ماهواره‌های مدار پایین زمین (LEO)، سامسونگ فناوری ماهواره‌ای مبتنی بر استاندارد 5G NTN را با استفاده از پلتفرم مرجع Exynos Modem 5300 خود برای پیش‌بینی دقیق مکان‌های ماهواره و به‌حداقل‌رساندن تغییر فرکانس ناشی از تغییر داپلر توسعه و شبیه‌سازی کرده است. بر اساس این فناوری، مودم‌های اگزینوس آینده سامسونگ از پیام‌های متنی دوطرفه و همچنین اشتراک‌گذاری تصویر و ویدئو باکیفیت بالا پشتیبانی خواهند کرد.

تصویر بالا به‌صورت کلی نحوه عملکرد این فناوری را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، سامسونگ قصد دارد یک فناوری استاندارد NB-IoT NTN را برای استفاده در پلتفرم‌های مودم نسل بعدی خود مهیا کند. با اتصال ماهواره‌ای یکپارچه، راهکارهای NB-IoT (اینترنت اشیا کم‌پهنا) سامسونگ نیاز به یک تراشه آنتن بی‌سیم پرقدرت مجزا در گوشی‌های هوشمند را از بین می‌برد و به سازندگان دستگاه‌های تلفن همراه انعطاف‌پذیری طراحی بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر، به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز