سامانه موشکی ایرانی باور 373 موفق‌تر از اس 300 های روسیه در حراست از آسمان سوریه

رسانه های روسی ادعا کردند که سامانه های پدافند هوایی باور 373  که در ایران تولید می شوند از نظر کارایی واستفاده در سوریه از سامانه های روسی S-300 پیشی گرفته اند.

به گزارش کاماپرس، فضای جنگی سوریه دائماً توسط هواپیماهای نظامی اسرائیلی ، که مواضع نظامی در این کشور را هدف قرار می دهند ، نقض می شود و وجود سامانه های کارآمد ضد هوایی می تواند در عملیات های نظامی موثر باشد.

به نقل پایگاه خبری Avia.pro ، اگرچه ارتش بشار اسد چندین سامانه اس 300 که حساب خاصی بر روی آنها باز کرده است را در اختیار دارد ، اما این موضوع اجازه نمی دهد که این کشور در برابر جنگنده های دشمن و پهپادهای بیگانه محافظت شود.

باور 373 ورق جنگ را در آسمان سوریه عوض کرد

با این حال این پایگاه خبری روسی می نویسد، وضعیت پس از انتقال سامانه ایرانی باور 373 به سوریه به طرز چشمگیری تغییر کرد. از آن زمان به مدت دو ماه ، جنگنده های اسرائیلی قادر به حمله به مواضع ایران نبودند. در اورشلیم ، نظامیان ارتش اسرائیل دریافتند که دیگر فرصتی برای نقض حریم هوایی جمهوری عربی سوریه بدون تحمل پاسخ ندارند ، زیرا خطر “حمله” از سوی سیستم دفاع هوایی کارآمدی وجود دارد.

آریاک سفر

به نوشته تحلیل گران پایگاه خبری گلاس: ثابت شد که سیستم های موشکی ضد هوایی روسی S-300 “” در جمهوری عربی سوریه بی اثر است. حریم هوایی این کشور دائماً توسط هواپیماهای رزمی اسرائیلی که هدف آن مواضع ارتش ایران بود ، نقض می شد.

این پایگاه خبری همچنین در ادامه می نویسد: پس از انتقال سیستم پدافند هوایی باور 373 به سوریه ، وضعیت به کلی دگرگون گشت. جنگنده های اسرائیلی دو ماه است که مواضع ایران را مورد حمله قرار نداده اند. به گفته کارشناسان ، دولت اسرائیل متوجه شد که آنها دیگر از ترس استفاده از این سامانه های ایرانی، دیگر نمی توانند بدون به راحتی به حریم هوایی سوریه وارد شوند.

اخبار مهم بازار تسلیحات جهان را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم بازار تسلیحات، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “سامانه موشکی ایرانی باور 373 موفق‌تر از اس 300 های روسیه در حراست از آسمان سوریه

  1. مهران گفته:

    صرف نظر از معادلات سیاسی نظامی در صورت شکار چند جنگنده اسراییلی توسط سامانه ایرانی بازاریابی خوبی در سطح جهان برای این محصول خواهد شد

  2. سعید گفته:

    پس چرا هیچکدام عرضه زدن جنگنده های اسرائیل و ندارن.. این همه حمله از طرف اسرائیل داره انجام میشه تو سوریه

  3. علی گفته:

    اس 300 تحت فرمان روسیه هست و بدون اجازه استفاده نمی شود و ضمنا روسها با اسرائیل هماهنگ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز