ساعت 42 میلیون دلاری جف بزوس و داستان پشت آن

تور لحظه آخری-کاماپرس

جف بزوس، به‌عنوان مالک آمازون یکی از ثروتمندترین افراد روی کره زمین است که بیشتر افراد حتی قادر به تصور مقدار پول موجود در حساب بانکی وی نیستند. این میلیادر به دلیل خریدهای عجیب و غریب خود نیز شناخته شده که یکی از معروف‌ترین آن‌ها ساعت عظیم ۴۲ میلیون دلاری اوست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ام اس ان، در سال ۲۰۱۸ اعلام شد که بزوس بیش از ۴۲ میلیون دلار در پروژه ساخت یک ساعت غول‌پیکر هزار ساله در داخل کوهی در ایالت تگزاس، سرمایه‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید:

هدف از ساخت این ساعت این است که بتواند بیش از ۱۰ هزار سال کار کرده و انرژی خود را از چرخه‌های حرارتی زمین دریافت کند. ساخت این ساعت عظیم از همان سال آغاز شد و هنوز ادامه دارد، انتظار می‌رود پس از اتمام کار، ارتفاع سازه به بیش از ۱۵۲ متر برسد.

راز آسمان پایتخت

وب‌سایت رسمی این پروژه نیز اعلام کرد: «این ساعت به گونه‌ای طراحی شده که به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشد. همچنین انرژی مکانیکی خود را از نور خورشید و افراد بازدید کننده تامین می‌کند.»

ایده ساخت این ساعت از فردی به نام دنی هیلیس گرفته شده که آن را به‌عنوان راهی برای تفکر عمیق به آینده بلند مدت بشری توصیف کرده است.

علی‌رغم میزان کار انجام شده برای ساخت، این ساعت تنها یک بار در هر هزاره زنگ می‌زند که این مساله نظرات مختلفی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز