ساخت نخستین برج مراقبت سیار جهان در آمریکا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تصور کنید که یک برج مراقبت پرواز به صورت تمام و کمال درون یک کامیون جا داده شده باشد و در هر نقطه و مکانی بتوان از مزایای آن استفاده کرد. این موضوع دیگر یک داستان علمی تخیلی نیست بلکه به لطف نوآوری‌های جدید به واقعیت پیوسته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این برج مراقبت سیار که به اختصار ATNAVICS نامیده می‌شود توسط شرکت هوافضای کالینز (Collins) طراحی و تولید شده و در اختیار نیروی هوایی آمریکا قرار گرفته است.

برج مراقبت سیار ATNAVICS نشان دهنده یک گام بزرگ و انقلابی در مدیریت ترافیک هوایی است و حتی در دشوارترین شرایط آب و هوایی نیز انجام عملیاتی ایمن و کارآمد را امکان پذیر می‌سازد.

برج ATNAVICS برخلاف برج‌های سنتی و ثابت بر تحرک و جا به جایی تمرکز دارد و تمام تجهیزات لازم برای یک برج مراقبت متعارف مانند رادار پیشرفته، راهنمای فرود دقیق و حتی تکنولوژی شناسایی را در خود گنجانده است.

راز آسمان پایتخت

از برج مراقبت ATNAVICS می‌توان در مناطق دور افتاده و با شرایط دشوار آب و هوایی که زیر ساخت‌ها ضعیف هستند و یا اصلاً وجود ندارند، نیز استفاده کرد. راه‌اندازی این سامانه بسیار سریع است و به پرسنل کمی نیاز دارد، به این ترتیب در موقعیت‌هایی که به واکنش سریع نیاز است به سرعت وارد عمل شده و به نیروی هوایی کمک خواهد کرد.

علاوه بر کاربردهای نظامی، می‌توان از برج مراقبت ATNAVICS در موارد غیر نظامی زیادی نیز استفاده کرد. پس از بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله که زیرساخت‌های یک منطقه آسیب می‌بیند، می‌توان آن را به سرعت به کار گرفت تا طی پروازهایی ایمن بتوان امدادرسان‌ها و کمک‌های دیگر را به منطقه آسیب‌دیده انتقال داد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز