زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن 1401 اعلام شد

متقاضیان وام ودیعه مسکن، بر اساس تقویم زمانی ارائه شده، از امروز ساعت 10 صبح امکان ثبت نام برای دریافت این تسهیلات را خواهند داشت. افراد متقاضی این وام باید به سامانه وزارت راه و شهرسازی برای ثبت نام مراجعه کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌ها و تسهیلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این وام به موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده چهارم قانون جهش مسکن به منظور حمایت از مستاجران در سال جاری پرداخت می‌شود. تسهیلات کمک ودیعه مسکن 40 هزار میلیارد تومان است که واجدین شرایط از طریق وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهند شد. سپس بانک‌های عامل موظف به پرداخت این مبالغ به واجدان شرایط هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن برای ساکنان تهران در سال 1401، مبلغ 100 میلیون تومان است. این تسهیلات برای مراکز استان‌ها و دیگر مناطق شهری به 70 میلیون و 40 میلیون تومان می‌رسد. این وام در مدت 5 سال بازپرداخت خواهد بود و سود آن هم 18 درصد اعلام شده است.

طرح وام ودیعه مسکن از چه زمانی به کار گرفته شد؟

وام‌های ودیعه مسکن طرحی بود که بعد از فراگیری ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفت و فرآیند آن آغاز شد. این طرح برای سومین بار متوالی از امروز اجرایی خواهد شد. طبق مصوبات موجود صاحبخانه‌ها در یک حدود مشخصی مجاز به افزایش کرایه خانه هستند. براساس مصوبات اعلام شده، صاحبخانه‌های تهران تا سقف 25 درصد می‌توانند کرایه خانه را بالا ببرند. میزان افزایش کرایه خانه‌ها در دیگر کلانشهرها تا سقف 20 درصد و شهرهای کوچک 15 درصد خواهد بود. با توجه به مصوبات موجود، میزان تسهیلات ودیعه مسکن در مبالغ مذکور اعلام شد.

البته میزان اجاره بها در ابتدای سال 1401 رشد زیادی داشته و براساس متراژ مبالغ مختلفی تعیین می‌شود. مستاجران از این جهت دچار مشکل هستند و به نظر آن‌ها مبلغ اجاره‌ها بسیار بیشتر از وام ودیعه مسکنی است که اعطا می‌شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز