رکورد گران ترین خرید آنلاین ساعت شکسته شد

در دهه اخیر پیشرفت اینترنت و تاثیر آن در خرید و فروش کالاها باعث شد خریداران از سراسر دنیا در کنار هم قرار بگیرند و مفهوم جدیدی به حراج‌های اینترنتی ببخشند. اخیرا در یکی از این حراجی‌های اینترنتی رکورد گران‌ترین خرید آنلاین ساعت شکسته شد.

به گزارش کاماپرس، یک ساعت کمیاب از برند پَتِک فیلیپ (Patek Philippe) به قیمت ۵.۸ میلیون دلار در هنگ کنگ فروخته شد. این بالاترین مبلغی است که تاکنون برای یک ساعت در حراج اینترنتی پرداخته شده است.

ساعت مچی «ماه آسمان توربیلون» (Sky Moon Tourbillon) دارای صفحه نمایش میناکاری شده آبی محسور کننده و جعبه حکاکی شده از جنس طلای سفید است. این مدل به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین ساعت‌های دنیا شناخته شده، چرا که علاوه بر نمایش ساعت و دقیقه و ثانیه دارای ۱۲ امکان دیگر نیز هست. یافتن چنین ساعتی در بازار غیرممکن است و شاید به همین دلیل توجه سرمایه‌داران علاقمند زیادی را به خود جلب کرده است.

محصولات برندهای لوکس ساعت نظیر «پتک»، «رولکس» و «اودمار پیگه» پس از همه‌گیری کرونا و در سه ماهه اول ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری داشت. با این حال فروش این ساعت به قیمت ۵.۸ میلیون دلار آمریکا و ۴۵.۴۵ میلیون دلار هنگ‌ کنگ، نشان می‌دهد هنوز هم مجموعه‌دارانی هستند که برای ساعت‌های کمیاب حاضر به پرداخت هر قیمتی باشند.

الکساندر بیگلر، رئیس خانه حراج کریستیز در آسیا و اقیانوسیه، اظهار داشت:«در این مزایده شاهد بودیم که هنوز هم بازار پر جنب و جوشی برای ساعت‌ها در سرتاسر جهان وجود دارد.»

آریاک سفر

گفته می‌شود ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان در این حراجی افراد ۴۲ تا ۲۸ ساله بوده‌اند که حراجی‌های آنلاین را به حضوری ترجیح می‌دهند. این برند همچنین از ساعت مچی فوق کمیاب خود که زمانی متعلق به آخرین امپراتور سلسله چینگ بوده، رونمایی کرد.

نویسنده: زهرا لطفی نژاد

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز