رونمایی از نخستین خودرو عضلانی برقی جهان

گویا کمپانی دوج قصد دارد دنیای خودرو را شگفت زده کند و با رونمایی از دوج چارجر جدید به وعده خودش در زمینه تولید نخستین خودرو عضلانی جهان عمل نماید. دوج چارجر یک خودرو عضلانی و یک نماد فرهنگی آمریکایی است که مدل جدیدش عنوان نخستین خودرو عضلانی برقی را به خودش اختصاص خواهد داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محصول عضلانی و برقی جدید کمپانی دوج در قالب خودرو دوج چارجر دایوتونا اسکت پک (Dodge Charger Dayotona Scat Pack) مدل 2024 به بازار عرضه خواهد شد. این هیولای تمام برقی 670 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند ظرف 3.3 ثانیه  از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو قادر است با یک بار شارژ مسافتی برابر با 418 کیلومتر را بپیماید. این دوج چارجر منحصر به فرد نخستین محصول دوج خواهد بود که از پلتفرم جدید STLA Large بهره می‌برد و سیستم چهار چرخ محرک به صورت استاندارد برای آن عرضه می‌شود.

دوج چارجر دایوتونا مدل 2024 به صورت کوپه دو در و سدان چهار در به بازار عرضه می‌شود. تولید تیپ‌های اسکت پک و R/T از اوسط سال 2024 آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود اوایل سال 2025 به دست مشتریانش برسند.

راز آسمان پایتخت

تأمین نیروی پیشران همه تیپ‌های دوج چارجر دایوتونا بر عهده دو موتور برقی گذاشته شده است که هر کدام می توانند 335 اسب بخار نیرو و 406 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. در مواقع لزوم و به منظور بالا بردن برد می‌توان موتور جلو را از مدار خارج کرد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : دوج
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز