رونمایی ابرخودرو جدید ام جی ؛ هدیه صدمین سالگرد

ام جی یک برند انگلیسی است که در حال حاضر تحت مالکیت کمپانی سایک چین قرار دارد. این کمپانی به تازگی از یک ابرخودرو جدید رونمایی کرده که رویای رقابت با ابرخودرو ریماک نروا را در سر می‌پروراند. کمپانی ام جی امسال صدمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد و برای ماشین‌بازها هیچ هدیه‌ای بهتر از یک ابرخودرو جدید نخواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، ابرخودرو جدید ام جی EXE181، از خودرو افسانه‌ای ام جی EX181 الهام گرفته که در دهه 1950 توانست رکورد سرعت را بشکند. کمپانی سازنده تاکنون جزییات فنی پیشرانه و اعداد و ارقام مربوط به عملکرد را منتشر نکرده است. با این حال بر این نکته تأکید دارد که ام جی EXE181 می‌تواند ظرف 1.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست بیابد. این میزان از شتاب، این ابرخودرو را در ردیف ریماک نروا (Rimac Nevera) و آسپارک اول (Aspark Owl) قرار می‌دهد که هر دو در حدود 2000 اسب بخار قدرت دارند.

به این ترتیب، انتظار می‌رود ابر خودرو ام جی EXE181 نیز از قدرتی مشابه برخوردار باشد و از چهار موتور برقی بهره ببرد. حداکثر سرعت نیز تا کنون اعلام نشده ولی کمپانی سازنده سرعت ام جی EX181 که در دهه 1950 توانست با رانندگی فیل هیل (Phill Hill) به سرعت 410 کیلومتر دست بیابد را یادآوری کرده است.

راز آسمان پایتخت

متأسفانه ابرخودرو ام جی EXE181 به تولید انبوه نخواهد رسید و فقط به عنوان یک نمونه باقی خواهد ماند تا طراحی‌ها و محصولات آینده ام جی از آن تأثیر بگیرند. انتظار می‌رود کمپانی ام جی در نمایشگاه خودرو پکن 2024 جزییات بیشتری از مشخصات فنی و عملکردی ابرخودرو جدیدش منتشر کند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : ام جی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز