روغن کم نیست، مشکل از جای دیگر است!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

زمزمه‌های حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی بخش‌های مختلفی از بازار مصرفی را تحت تاثیر قرار داده تا جایی که برخی عامل کمیاب شدن روغن خوراکی را با این موضوع مرتبط می‌دانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمبود مواد خام اولیه مانند روغن سویا و… برای تولید انواع مواد خوراکی باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها یا حداقل کم شدن فعالیت آن‌ها شده است.

در خصوص صنایع غذایی معمولا بخش‌های مختلف به صورت زنجیره‌ای به هم متصل هستند. این موضوع تا جایی گسترش پیدا کرده که نیمه دی ماه امسال رئیس سندیکای کنسروسازی درباره عدم تحویل مواد اولیه وارداتی از جمله روغن سویا سخن گفت و بیان کرد که اغلب کارخانه‌هایی که به این ماده اولیه نیاز دارند یا در حال تعطیلی هستند یا تعطیل شده‌اند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

طبق آمار کمرگ، میزان وزنی و ریالی واردات روغن در 9 ماهه ابتدایی امسال رشد داشته است. طی این مدت 20.1 میلیون تن کالای اساسی مانند گندم، جو، ذرت، دانه‌های روغنی، روغن خام و همچنین بخشی از دارو تجهیزات به ارزش 11.1 میلیارد دلار با ارز ترجیحی وارد کشور شد. طبق آمار موجود، روغن خوراکی جایگاه دوم را بین دیگر مواد مصرفی به خود اختصاص داده است.

دلیل عدم عرضه روغن چیست؟

با توجه به آمارها و ارقام کمرگ، احتمالا کمبودی در زمینه روغن خوراکی وجود ندارد. بلکه این موضوع به تصمیم حذف ارز ترجیحی و مسائل پیرامون آن مربوط می‌شود. به طور کلی در صورتی که ارز 4 هزار و 200 تومانی حذف شود، قیمت اقلام خوراکی بسیار بالا خواهد رفت. از آنجایی که هنوز هم گمانه زنی‌هایی در خصوص حذف ارز ترجیحی وجود دارد و این مسئله قطعی نشده، تولیدکنندگان تمایلی به عرضه روغن در بازار ندارند. برخی معتقدند که ممکن است مانند سال گذشته بازار روغن دچار التهاب شود و مشکلاتی به وجود بیاید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “روغن کم نیست، مشکل از جای دیگر است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز