یک میلیون تن روغن وارد کشور شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

حجت براتعلی، مدیر کل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران، از واردات یک میلیون و 53 هزار تن انواع روغن خام طی 9 ماه گذشته به کشور خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، براتعلی اعلام کرده که این مقدار روغن وارد شده به کشور مربوط به دوره زمانی آغاز سال جاری تا پنجم دی ماه است. بخشی از روغن‌های خریداری شده، خام به کشور وارد و سپس بعد تخلیه و بارگیری برای استحصال روغن به کارخانه‌ها ارسال می‌شوند. بعد از انجام تصفیه، این روغن‌ها را به مراکز ذخیره سازی و نگهداری کالاها ارسال می‌کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ذخایر روغن کشور وضعیت مناسبی دارد و به گفته براتعلی، براساس نیاز بازار و پس از صدور مجوز، از طریق شبکه‌های توزیع سراسری کشور در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. وضعیت فروش این محصول هم در ایران مناسب است. از ابتدای سال جاری تاکنون، 930 هزار و 873 تن روغن در ایران فروخته شد.

مقایسه وضعیت سال گذشته بازار روغن خوراکی با امسال

سال گذشته وضعیت بازار روغن خوراکی چندان مطلوب نبود و مقدار این خوراکی در بازار بسیار کم شد. در آبان ماه سال 1399، عمده فروشی‌ها روغن خوراکی برای فروش نداشتند و آن‌ها نبود مواد اولیه برای تولید محصول مذکور را علت اصلی این موضوع عنوان ‌می‌کردند.

خرده فروشی‌ها هم وضعیت چندان مساعدی نداشتند. روغن در این فروشگاه‌ها هم به صورت محدود عرضه می‌شد. به نظر در آن زمان دست دلالان هم در کار بود و آن‌ها از توزیع مناسب این محصول در بازار جلوگیری می‌کردند. به همین منظور نظارت جدی در این باره صورت گرفت و شبکه توزیع به درستی مدیریت شد.

ضمن اینکه مشکلات تولیدکنندگان روغن خوراکی و نبود مواد اولیه هم تا حد زیادی مرتفع شد و به همین دلیل اکنون شبکه توزیع ابن محصول در کشور شرایط بهتری دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز