روغن زیتون چگونه تولید می شود؟ (ویدیو)

تورهای مسافرتی لحظه آخر

همگی ما هر روز یا دستکم هفته ای یک بار به فروشگاه های مواد غذایی سر می زنیم ولی نمی دانیم آن همه مواد غذایی از کجا آمده و چطور تهیه شده است. در ویدیویی که در ادامه تماشا خواهید کرد مراحل چیدن زیتون و آماده کردن آن برای مصرف خوراکی یا روغن کشی به شما نشان داده خواهد شد.

 

به گزارش کاماپرس، درخت زیتون از سابقه ای تاریخی و افسانه ای برخوردار است. البته ممکن است برای برخی افراد ابعاد یا ارتفاع این درخت چندان خاص و شگفت آور نباشد و برگ هایش نیز عطر یا شکل خاصی نداشته باشند، با این حال درختی است که ریشه در تاریخ دارد و نماد صلح، پیروزی و برکت و فراوانی بوده است. این درخت بسیار سازگار است و خودش را با آب و هوای آفتابی و گرم وفق داده است و حتی در آب شور نیز توان زنده ماندن دارد. امروزه در کارخانه های بزرگ برای جدا نمودن روغن از خمیر زیتون از پرس های هیدرولیک که صدها تن فشار دارد استفاده می کنند.

راز آسمان پایتخت

در واقع، در سال های اخیر صنعت استخراج روغن زیتون پیشرفت های زیادی کرده و به ماشین آلات جدید مجهز شده است ولی اصول اساسی در استخراج روغن زیتون تغییری نکرده است. فرایند تولید روغن زیتون به این ترتیب است: برداشت زیتون، تمیز کردن و آسیاب کردن، روغن کشی توسط دستگاه پرس و یا سانتریفیوژ و در نهایت نیز بسته بندی و کنترل کیفیت. روغن فرابکر روغنی است که در اولین پرس به دست می آید و یکی از سالم ترین روغن هاست. روغن زیتون فرابکر سرشار از آنتی اکسیدان است و کلسترول بسیار کمی دارد.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “روغن زیتون چگونه تولید می شود؟ (ویدیو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز