روز حساس دلار!

لست سکند

دلار در آستانه شروع مذاکرات برجام، 647 تومان نسبت به دیروز کاهش قیمتی داشته و به مرز 27 هزار و 563 تومانی رسیده است. برخی کارشناسان ارزی معتقدند که دولت عزم جدی برای مذاکرات و انجام توافق دارد و اگر مشکل خاصی نباشد نرخ دلار تا مرز 24 هزار الی 25 هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گفته علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، خبر اعلامی مثبت از مذاکرات برجام احتمالا یک شوک کوتاه مدت در بازار ایجاد خواهد کرد و قیمت دلار را به محدوده 24 هزار تومان می‌رساند. اما این کاهش نرخ دلار کوتاه مدت خواهد بود و به کمتر از این رقم نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

علی شریعتی معتقد است اگر توافقی صورت بگیرد، دولت با توجه به شرایط حال حاضر، اجازه رشد هیجانی را به دلار نمی‌دهد و با تزریق ارز سعی خواهد کرد تا نرخ آن را در کانال 30 هزار تومانی نگه دارد.

راز آسمان پایتخت

معامله گران ارزی چشم انتظار اخبار برجام

کشورهای طرف حساب برجام برای هفتمین فردا به پای میز مذاکره خواهند رفت و به نظر هم رقابت سختی را پیش رو خواهند داشت. این کشورها در شش مذاکره قبلی که اتفاق افتاد نتوانستند به نتیجه‌ای برسند که به نفع همگان باشد. معامله گران بازار ارز به شدت درباره اخبار فردا حساس خواهند بود و با دقت بیشتری آن را دنبال می‌کنند.

معامله گران قبلا اعلام کرده‌اند که با توجه به موضع گیری‌های اخیر طرف‌های برجام امکان برقراری توافق دشوار است، به همین دلیل خود را برای رشد بیشتر قیمتی آماده می‌کنند. با این حال دلار در کمتر از 24 ساعت مانده به شروع مذاکرات افت قابل توجهی کرده و به کانال 27 هزار تومانی رسیده است.

نرخ یورو در آستانه شروع این مذاکرات 729 تومان نسبت به دیروز کم شده و به مرز 31 هزار و 208 تومانی رسیده است. اما قیمت پوند در مقایسه با روز گذشته 161 تومان بالا رفته و در محدوده 39 هزار و 87 تومانی قرار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز