احتمال ریزش نرخ دلار قوت گرفت

لست سکند

دلار امروز با افت قابل توجه 754 تومانی نسبت به روز گذشته، در مرز 28 هزار و 54 تومان قرار گرفت. در حال حاضر اگر خبر مثبتی از برجام منتشر شود، نرخ دلار به سرعت کاهش پیدا می‌کند و شاید به محدوده 27 هزار تومانی هم برسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این ارز خارجی هفته گذشته سه درصد افزایش قیمت داشت و به نرخ 29 هزار تومانی هم رسید. همین رشد سریع قیمتی باعث شد تا بعضی معامله گران به 30 هزار تومانی شدن دلار امیدوار شوند. اما امروز شرایطی در بازار ارزی شکل گرفت تا سفته بازی کنترل شود. ضمن اینکه سقف ارز تخصیص داده شده مسافرتی و آموزشی هم بالا رفت.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

افزایش نرخ دلار باعث شد تا تعداد خریداران افزایشی شود. به همین دلیل از هفته جاری شرایط جدیدی برای خرید دلار سهمیه‌ای وضع شده است. افراد تا هفته قبل برای تهیه دلار از صرافی‌های معتبر تنها کارت ملی خود را ارائه می‌دادند، اما از این پس باید علاوه بر این مورد، دو کارت بانکی، سیم کارت شخصی، اصل و کپی مدارکی مثل بلیط، ویزا، پاسپورت و عوارض خروج از کشور را داشته باشند تا بتوانند از سهمیه 2 هزار و 200 دلاری خود استفاده کنند.

دست دلالان کوتاه‌تر از همیشه!

اختلاف قیمت دلار آزاد و صرافی ملی در بازار به دو هزار تومان رسیده و همین موضوع سبب شده تا صف‌های طولانی در صرافی‌ها به وجود بیاید. وجود این شرایط یکبار دیگر دست دلالان را برای دپو دلار کوتاه کرد. چون تا پیش از این دلالان کارت ملی افراد را در ازای پرداخت مبالغ کم کرایه می‌‌کردند و با خرید ارز سهمیه‌ای سود زیادی را به دست می‌آوردند.

در حال حاضر نرخ پوند، دیگر ارز مهم بازار، افزایش پیدا کرده است. قیمت پوند با افزایش 174 تومانی در مقایسه با روز قبل، 38 هزار و 870 تومان شد. اما نرخ یورو نسبت به دیروز 577 تومان کم شد و به مرز 31 هزار و 760 تومان رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز