رهن خانه با طلا به جای پول

بعد از رهن و اجاره ملک با دلار، حالا نوبت طلاست. البته این بار مستاجران به مالکان پیشنهاد می دهند به جای پول رهن، طلا بدهند.

به گزارش کاماپرس، این روزها خبرهای زیادی درباره سپردن طلا، سکه و دلار به جای نرخ اجاره تعیین می شود. چند روز پیش روزنامه دنیای اقتصاد از جایگزینی دلار به جای تومان در رهن بعضی از خانه های شمال شهر خبر داده بود. حالا این روزها با توجه به افزایش نرخ تورم و گرانی مسکن، رهن ملک در برابر طلا و دلار از طرف مستاجرها به صاحبان خانه پیشنهاد می شود. البته فعالان بازار مسکن معتقدند این مورد به صورت یک طرفه به نفع مستاجر است و نفعی برای صاحب خانه ندارد.

یکی از کارشناسان بازار مسکن معتقد است:« به دلیل اینکه قانونگذار در برابر مبلغ رهن سکوت کرده است، منعی برای سپردن طلا به جای پول پیش وجود ندارد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

راز آسمان پایتخت

رهن ملک در برابر طلا به سود مستاجر است

بیت الله ستاریان کارشناس بازار سرمایه نیز در ارتباط با رهن آپارتمان در برابر طلا، سکه و دلار به برنا می گوید:« رهن ملک در برابر طلا و دلار از سوی مستاجر ها پیشنهاد می شود. این مورد به صورت یک طرفه به نفع مستاجر است و نفعی برای صاحب خانه ندارد. زیرا صاحبخانه نمیتواند عملا دخل و تصرفی داشته باشد بویژه زمانی که مبلغ رهن طلا باشد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

ستاری در ادامه به برنا می گوید:« در ایران به طور متوسط تورم دو رقمی و بالای 20 درصد است. ارزش پولی که مستاجر برای رهن به صاحبخانه می پردازد، در طول یک سال کاسته می شود اما سپردن طلا و دلار به جای پرداخت پول به صاحبخانه موجب سود مستاجر است زیرا ارزش طلا، سکه و دلار هر سال افزایش دارد. عموما چنین مواردی در سیستم اقتصادی ایران جواب نداده و صاحبخانه ها ترجیح می دهند از ریال به جای دلار و سکه استفاده کنند.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز