رشد 2 هزار تومانی نرخ دلار در دو روز!

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل رشد 0.28 درصدی را تجربه کرد و به مرز 28 هزار و 220 تومانی رسید. این ارز خارجی به دلایلی مثل کاهش خوش بینی‌ها درباره توافق برجام و جمع آوری ارز بازار توسط بانک مرکزی، رشد قیمتی پیدا کرد. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز 79 تومان بالا رفت و 25 هزار و 746 تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی دو روز گذشته قیمت دلار از مرز 26 هزار و 900 تومانی به کانال 28 هزار تومانی بازگشت. اما به نظر دو دلیل عمده باعث افزایش سرعت رشد نرخ دلار شد. اولین مورد به طولانی شدن روند مذاکرات وین و کاهش امیدواری‌ها درباره توافق برجام باز می‌گردد. به نظر معامله گران و فعالان بازار امید داشتند تا این دور مذاکرات نتیجه برجام را مشخص کند. اما طبق اخبار منتشر شده، به نظر امکان حصول نتیجه قطعی در این دور از گفت و گوها دور از انتظار است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

علت دوم به اقدام اخیر بانک مرکزی مربوط می‌شود. تعدادی از صرافی‌های بانکی و همچنین برخی از معامله گران بازار آزاد در گفت و گو با صد آنلاین اعلام کرده‌اند که بانک مرکزی تمام ارزهای موجود در بازار را جمع آوری کرده و دلار چندانی در اختیار ندارند. به نظر سلمان نصیرزاده، کارشناس بازارهای مالی، از آنجایی که احتمال حصول نتیجه درباره مذاکرات بالا رفته، احتمالا نرخ دلار ریزش زیادی داشته باشد.

تلاش بانک مرکزی از کاهش یکباره نرخ دلار

حال بانک مرکزی در تلاش است تا مانع از ریزش شدید نرخ دلار شود. چون کاهش شدید قیمت دلار با وضعیت کنونی اقتصاد کشور همخوانی ندارد. به همین دلیل ارز بازار را جمع آوری کرده تا با توافق برجام، آرام آرام دلار را تزریق کند و باعث کاهش قیمت آن شود.

در حال حاضر نرخ پوند و یورو هم افزایشی است. قیمت پوند نسبت به دیروز 79 تومان بالا رفت و به مرز 25 هزار و 746 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با روز قبل 60 تومان افزایش پیدا کرد و 31 هزار و 976 تومان شد.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز