دلار به کانال 27 هزار تومانی سقوط کرد

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد طی روز جاری نسبت به دیروز 0.83 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 27 هزار و 500 تومانی رسید. سرانجام اخبار برجام قیمت دلار را به محدوده‌های دو ماه پیش نزدیک کرد. اما قیمت این ارز خارجی در بازار متشکل نسبت به روز قبل 0.71 درصد بالا رفت و در مرز 26 هزار و 71 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخبار روز گذشته برجام درباره کاهش اختلافات پرانتز باز، روند قیمت دلار را بیش از پیش نزولی کرد. البته یک خبر دیگر هم بازار ارز را بسیار تحت تاثیر قرار داد و آن انعقاد توافق دو ساله بین طرفین برجام بود. البته این خبر به فاصله کوتاهی پس از انتشار تکذیب شد و مذاکره کننده ارشد ایران آن را غیرواقعی اعلام کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به اعتقاد برخی معامله گران ارزی، در حال حاضر نرخ درهم برای بازار دلار حائز اهمیت است. اگر درهم بتواند بالای مرز 7 هزار و 500 تومانی قرار بگیرد، احتمالا خریدهای دلار افزایش پیدا خواهد کرد. نرخ درهم طی روز جاری 60 تومان نسبت به روز گذشته کاهش داشته و در مرز 7 هزار و 550 تومانی توقف کرده است.

مرز حساس قیمتی دلار کدام است؟

به اعتقاد تحلیلگران ارزی حمایت 27 هزار و 300 تومانی برای دلار بسیار مهم است و اگر از این مرز قیمتی پایین برود شرایط برای کاهش بیشتر آن فراهم خواهد شد. البته هنوز هم برخی معامله گران معتقدند این کاهش قیمت دلار موقتی بوده و به زودی نرخ آن رشد پیدا خواهد کرد.

قیمت پوند و یورو، دیگر ارزهای مهم بازار، همچنان در مسیر کاهشی هستند. نرخ یورو نسبت به روز قبل 261 تومان کم شده و به مرز 31 هزار و 226 تومانی رسیده است. قیمت پوند هم در مقایسه با دیروز 313 تومان کاهش پیدا کرده و در محدوده 37 هزار و 391 تومانی قرار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز