راهنمای خرید پکیج ؛ دیواری بخریم یا زمینی؟

وسایل گرمایشی از جمله وسایل ضروری هر خانه‌ای محسوب می‌شود که همیشه در لیست خرید لوازم برقی وجود دارد. پکیج‌ نیز از جمله لوازمی است که به علت مزایای زیادی که دارد امروزه در آپارتمان‌ها و تاسیسات ساختمانی جای موتورخانه‌ها را گرفته و بسیار مورد توجه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پکیج ها علاوه بر گرم کردن آب مصرفی خانه به عنوان وسیله گرمایشی محیط نیز استفاده می‌شوند. پکیج ها با توجه به نیازهای متفاوت خانوار در 2 شکل زمینی و دیواری عرضه می‌شوند. بهتر است قبل از اقدام به خرید پکیج به فاکتورهایی چون متراژ ساختمان و موقعیت جغرافیایی منطقه، فضای خانه و تعداد اعضای خانواده، محل نصب و .. توجه شود.

کاماپرس در ادامه به بررسی انواع پکیج دیواری و زمینی می‌پردازد؛

راز آسمان پایتخت

پکیج دیواری

پکیج‌های دیواری معمولا بر روی دیوار آشپزخانه نصب می‌شود. پکیج‌های دیواری سبب حذف موتورخانه‌ها و به تبع باعث کاهش هزینه‌های مصرف، سوخت و تعمیرات و .. شد. از مهم‌ترین مزیت پکیج‌های دیواری راندمان بالای آن‌ها است. نصب و راه‌اندازی و تعمیر این پکیج‌ها در مقایسه با موتورخانه بسیار ساده و راحت است، ضمن این‌که با استفاده هر واحد مسکونی از پکیج جداگانه و مختص به خود، هرخانوار در تنظیم دما و استفاده از پکیج دارای استقلال است و فضای اشتراکی موتورخانه‌ها حذف شده است.

راهنمای خرید لوازم گرمایشی: 

پکیج زمینی

پکیج‌های زمینی در مقایسه با پکیج دیواری ظرفیت بیشتری دارند و برای خانوارهای پرجمعیت مناسب‌تر است. پکیج های زمینی در سه مدل دوگانه سوز، سه‌گانه سوز و برقی تولید می‌شوند. در پکیج دیواری می‌توان از دو امکان گرم کردن آب مصرفی و گرمایش محیط همزمان استفاده کرد. از دیگر مزایای این پکیج‌ها می‌توان به مخزن آب گرم در آن‌ها اشاره کرد که سبب ذخیره آب گرم در آن‌ها می‌شود.

پکیج دیواری بخریم یا زمینی؟

برای خانواده‌های کم جمعیت و فضاهای کوچک‌تر که نیاز به گرمای کمتری دارند، پکیج‌ دیواری به‌واسطه فضای کمی که اشغال می‌کند و نیز ظرفیت حرارتی پایین‌تر نسبت به پکیج های زمینی، یعنی 18 تا 32 کیلووات، گزینه مناسب‌تری است.

در حالی که از پکیج زمینی معمولا برای فضاهای بزرگ‌تر و با متراژ بالا مثل ویلاها و ساختمان‌های چندطبقه و تاسیسات ساختمانی استفاده می‌شوند. همچنین بطور کلی در تمام مواردی که نیار به آب گرم مصرفی بالا باشد،استفاده از پکیج‌های زمینی پیشنهاد می‌شود که دارای ظرفیت حرارتی 28 تا 150 کیلووات است.

همچنین، پکیج های دیواری در مقایسه با پکیج‌های زمینی دارای طول عمر بیشتری هستند و در صورت خرابی و نقص تعمیرات آن‌ها بسیار ساده‌تر از پکیج‌های زمینی است.

پکیج‌های خوب  بازار چند؟

در حال حاضر اکثر برندها انواع پکیج را با امکانات متنوع و قیمت های متفاوت در بازار عرضه می‌کنند که در ادامه به معرفی چند مدل پرداخته خواهد شد؛

1. پکیج دیواری ایران بوتان 24000 مدل Bita24

این مدل با توان حرارتی 24000 وات و گارانتی دو ساله در قیمت حدودی 7 میلیون تا 9 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. این مدل راندمان بالایی دارد و مجهز به سیستم عیب یابی الکترونیکی، سیستم یخ‌زدگی و محفظه احتراق نیز هست.

2. پکیج دیواری ایران رادیاتور مدل L24ff

این مدل که یکی از پرفروش‌های ایران رادیاتور محسوب می‌شود، دارای نوسانات کمی در ارسال آب گرم و میزان حرارت آب دارد. همچنین این مدل مجهز به تجهیزات عایق‌بندی است و سر و صدای کمی ایجاد می‌کند و گزینه مناسبی برای نصب در داخل خانه است. این مدل در حال حاضر با توان حرارتی 24000 وات با قیمت حدودی 10 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

3. پکیج دیواری آریستون مدل GENUS X 35FF

این مدل با توجه به توان حرارتی بالای 35000 وات و راندمان حرارتی 93 درصدی گزینه بسیار مناسبی برای خانه‌های بزرگ و مکان‌های اداری است. این مدل نیز مجهز به مانیتور و سیستم عیب یابی خودکار است. این مدل از نوع دو مبدل است و قیمت آن در بازار از 23 میلیون تا 25 میلیون تومان متغیر است. این پکیج در حال حاضر گران‌ترین پکیج دیواری بازار به حساب می‌آید.

4. پکیج دیواری لورچ 24000 هیرو

این مدل از برند لورچ نیز دارای توان حرارتی 24000 وات است. از امکانات این مدل همچنین می‌توان به سیستم عیب یابی الکترونیک، سیستم ضدیخ زدگی و صفحه دیجیتال هوشمند اشاره کرد. همچنین این مدل نیز دارای سیستم ضدنوسان دمای مصرفی است که از بالا و پایین شدن ناگهانی دما جلوگیری می‌کند. این مدل درحال حاضر در قیمت حدودی 11 میلیوین تومان قابل خریداری است.

لازم به ذکر است، در حال حاضر مدل پکیج دیواری در بازار، مدل ECO22FF ایران رادیاتور است که بین 6 میلیون و 900 هزارتومان تا 7 میلیون و 800 هزارتومان است.

مرتبط با : آریستونایران رادیاتوربوتانلورچ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز