راهنمای خرید رادیاتور + قیمت انواع مختلف

رادیاتور در زندگی شهری امروز یکی از وسایل گرمایشی اولیه به خصوص در آپارتمان ها و برج‌ها محسوب می‌شود. رادیاتور سال‌هاست که یکی از رایج‌ترین شیوه‌های گرم نگه داشتن محیط در آپارتمان‌ها و تاسیسات ساختمانی است. اما خرید رادیاتور نیازمند دقت و حساسیت است و به نظر می‌رسد باید قبل از خرید رادیاتور با انواع و عملکرد آن آشنا شویم؛ چون تنوع زیادی در بازار وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رادیاتور یک وسیله گرمایشی است که آب داخل آن به تدریج داغ شده و سبب گرم شدن محیط اطراف آن می‌شود. رادیاتورها در انواع مختلف، با ظاهر زیبا و جمع جور و همچنین سطح ایمنی بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

انواع رادیاتور کدام است؟

رادیاتور پنلی

رادیاتورهای پنلی از جمله پرطرفدارترین رادیاتورها هستند. این نوع رادیاتور به علت بدنه فولادی و یکپارچه معمولا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. یکپارچه بودن بدنه این رادیاتور ظاهری زیبا و شیک به آن بخشیده است و ضمنا نظافت آن را نیز ساده‌تر می‌کند. رادیاتورهای پنلی در مقایسه با رادیاتورهای پره‌ای قیمت کمتری دارند و گرمای خوبی نیز ایجاد می‌کند.

راز آسمان پایتخت

راهنمای خرید لوازم خانگی:

رادیاتور آلومینیومی

رادیاتورهای پره‌ای آلومینیومی، نسبت به پنلی‌ها قیمت بیشتری دارند، اما این نوع نیز دارای ظاهری بسیار شیک و متناسب با انواع دکوراسیون است. از جمله موارد قابل توجه در این نوع از رادیاتورها، دوام بالای آن‌ها و مقاومت در برابر زنگ زدگی است. ضمنا در رادیاتورهای پره‌ای هر چقدر تعداد پره‌ها بیشتر باشد، مقدار گرمای ایجاد شده نیز بیشتر است.

رادیاتور برقی

رادیاتورهای برقی، برخلاف سایر رادیاتورها به جای آب از روغن استفاده می‌کنند. المنت‌های درون بدنه رادیاتور سبب می‌شود تا روغن موجود در آن گرم شده و سبب حرکت پره‌های آن و ایجاد گرما می‌شود. این روغن نیاز به تعویض ندارد. شوفاژهای برقی نسبت به سایر رادیاتورها سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و کار با آن‌ها نیز بسیار ساده و راحت است.

رادیاتورهای قرنیزی

رادیاتورهای قرنیزی یکی از کاربردی‌ترین انواع رادیاتورها هستند. رادیاتورهای قرنیزی از نظر گرمادهی هیچ تفاوتی با انواع دیگر رادیاتورها ندارند. از مزایای این رادیاتورها، عدم اشغال فضا، کم مصرف بودن و زیبایی در دکوراسیون‌های داخلی است.

رادیاتور حوله خشک کن

رادیاتورهای حوله خشک کن، غالبا در حمام نصب می‌شوند و برای گرم کردن حمام و خشک کردن لباس و حوله استفاده می‌شوند. این رادیاتورها دارای لوله‌های افقی هستند و معمولا به دیوار حمام نصب می‌شوند.

برندهای خوب رادیاتور در بازار چند؟

در ادامه این مطلب به معرفی برخی از رادیاتورهای با کیفیت و با قیمت مناسب می‌پردازیم؛

ایران رادیاتور

ایران رادیاتور یکی از برندهای با کیفیت در بازار ایران است. رادیاتورهای این برند با 10 سال گارانتی بدون قید و شرط به فروش می‌رسند.

از رادیاتورهای خوب این برند، رادیاتورهای پنلی کد 60، 120 به ترتیب با قیمت‌های 820 و یک میلیون و 590 هزارتومان اشاره کرد که مدل 120 بازه دمای کاربری بین 40 تا 180 درجه سانتی گراد را دارا است.

بوتان

بوتان در زمینه تولید رادیاتورهای آلومینیومی بسیار خوب و با کیفیت عمل کرده است. رادیاتورهای آلومینیومی بوتان دارای ظرافت و کیفیت منحصر به فردی هستند.

از مدل‌های خوب بوتان می‌توان به رادیاتور آلومینیومی 10 پره   ILPrimo500اشاره کرد که با قیمت یک میلیون و 900 هزارتومان قابل خریداری است. این مدل دارای توان حرارتی 1570 هرتز است و ضمنا دارای 120 ماه گارانتی است. دو نسخه 7 و 5 پره این مدل نیز با قیمت حدودی یک میلیون و 300 هزار و 900 هزارتومان در بازار به فروش می‌رسد.

لورچ

رادیاتورهای پنلی لورچ در مقایسه با سایر رادیاتورها بازده حرارتی بالاتری دارند و این موضوع باعث می‌شود رادیاتورها مدت بیشتری گرم بمانند. از مزایای این رادیاتورها بدنه زیبا و مقاومت بسیار و حجم کم آن‌ها است. رادیاتورهای لورچ مطابق با تکنولوژی روز ایتالیا تولید می‌شوند.

رادیاتور پنلی لورچ مدل آذر 60 سانت با قیمت حدودی 785 هزارتومان ارزان ترین رادیاتور این برند است. همچنین نسخه‌های 80 ، 100 و 120 سانتی مدل آذر به ترتیب با قیمت‌های یک میلیون و 46 و یک میلیون و 307 و یک میلیون و 589 هزارتومان به فروش می‎رسند.

سپاهان

سپاهان نیز یکی از برندهای پرفروش رادیاتور در ایران به حساب می‌آید. شرکت ایرانی سپاهان در تولید رادیاتورفولادی پنلی از خط تمام اتوماتیک و پیشرفته ایتالیا تبعیت می‌کند. این مجموعه یکی از بالاترین راندمان‌های حرارتی را دارد و رادیاتورهای آن دارای بدنه مقاوم و پوشش سفید زیبا و براق هستند.

از رادیاتورهای پنلی و با کیفیت سپاهان کد S100 است که با قیمت یک میلیون و 265 هزار تومان قابل خریداری است. همچنین رادیاتور پنلی کد S60 آن با بازه دمای 40 تا 190درجه در قیمت حدودی 840 هزارتومان به فروش می‌رسد.  همچنین کد 120 آن نیز با همین بازه دمای کاربری و 35 گرم وزن، یک میلیون و 576 هزارتومان است.

مرتبط با : ایران رادیاتوربوتانسپاهانلورچ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز