راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم

تور لحظه آخری-کاماپرس

ماشین ظرفشویی، امروزه بر خلاف گذشته به یک وسیله ضروری و ثابت لوازم برقی خانگی تبدیل شده است. افراد شاغل که فرصت کافی برای شستن ظرف‌ها را ندارند یا افرادی که به علت حساسیت‌های پوستی نمی‌توانند با مواد شوینده و دستکش کار کنند، بعد از مدتی نیاز به ماشین ظرفشویی را احساس می‌کنند. اما با توجه به افزایش روز افزون قیمت دلار و بالا رفتن قیمت لوازم برقی در بازار، بسیاری از افراد به فکر خریدن ماشین ظرفشویی دست دوم و کارکرده می‌افتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید لوازم برقی کارکرده و دست دوم علی‌رغم آن‌که یک خرید اقتصادی و مناسب به حساب می‌آید، همیشه با ریسک همراه است. بنابراین در خرید ماشین ظرفشویی دست دوم نیز همانند سایر اقلام کارکرده، باید بررسی های دقیقی صورت بگیرد و نکات و مشخصات فنی و ظاهری آن مورد توجه قرار گیرد.

کاماپرس در این مطلب به بررسی نکات ضروری برای خرید ماشین ظرفشویی می‌پردازد:

مهم‌ترین موارد برای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم

برای خرید لوازم خانگی دست دوم، اولین قدم آشنایی با مالک قبلی و خرید از یک فروشنده مطمئن است. توجه به سال ساخت ماشین ظرفشویی و قدیمی یا جدید بودن آن برای بررسی امکانات آن و میزانی که کار کرده است اهمیت دارد. اما در هر حال نوع استفاده مالک قبلی بسیار مهم است. چه بسا یک ماشین ظرفشویی با فقط 2-3 سال کارکرد، به علت نوع استفاده مالک آن، دارای استهلاک زیادی باشد. پس خرید از یک فروشنده مطمئن و آشنایی با مالک که اطلاعات دقیق و درستی از جنس مورد نظر بدهند بسیار مهم است.

راز آسمان پایتخت

تست ماشین ظرفشویی پیش از خرید

پیش از خرید ماشین ظرفشویی دست دوم، حتما یک بار ماشین ظرفشویی را روشن کنید و از آن استفاده کنید تا از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. همچنین تمام امکانات موجود در ماشین ظرفشویی مورد نظر مثل آبگرمکن، خشک کن، قفل کودک و نیز عملکرد دکمه‌های آن و … را بررسی کنید.

راهنمای خرید لوازم خانگی:

بررسی بدنه و ظاهر ماشین ظرفشویی

قبل از خرید حتما دقت داشته باشید که جنس بدنه و داخل ماشین ظرفشویی از استیل باشد، زیرا مواد دیگر مثل پلاستیک مقاومت استیل را ندارند و بعد از مدتی با قرار گرفتن در معرض انواع شوینده‌ها و آب گرم به مرور خراب و پوسیده می‌شوند.

ضمنا حتما بدنه و داخل ماشین ظرفشویی را چک کنید که دارای خط و خش و فرورفتگی نباشد، زیرا این امر نه تنها ظاهر بدی به ماشین ظرفشویی و محیط آشپزخانه شما می‌دهد، بلکه ممکن است به علت ضربه‌ای ایجاد شده باشد که به اجزای داخلی و موتور آن نیز آسیب زده باشد.

اهمیت برند ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی نیز از اقلامی است که برندها و شرکت‌های لوازم خانگی متعددی در جنس و کیفیت‌های متفاوت به تولید و عرضه آن مشغول هستند. بنابراین توجه به برند ماشین ظرفشویی معتبر در بررسی اصالت و کیفیت آن نیز بسیار مهم است.

ضمانت‌ نامه و گارانتی دارد؟

ضمانت نامه و گارانتی برگه‌ای است که برای ارائه خدمات پس از فروش در یک مدت معین به خریدار داده می‌شود. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی دست دوم از فروشنده یا مالک درخواست کنید که اگر ماشین ظرفشویی مذکور دارای ضمانت نامه است، آن را به شما تحویل دهد. زیرا اگر از مدت زمان گارانتی باقی مانده باشد، به این معنا است که از خرید اولیه ماشین ظرفشویی مدت زیادی نگذشته و شما هم می‌توانید از مزایای کارت ضمانت نامه بهره‌مند شوید.

میزان مصرف ماشین ظرفشویی

توجه به برند ماشین ظرفشویی مذکور در این مورد نیز اهمیت دارد. زیرا میزان مصرف آب ماشین ظرفشویی بسته به برند تولیدکننده، متفاوت است. برخی از این برندها مصرف آب بالایی دارند. پس حتما قبل از خرید میزان مصرف آب و انرژی ماشین ظرفشویی مذکور را از طریق فروشنده، سایت رسمی برند آن، یا برچسب و نمودار انرژی آن جویا شوید؛ زیرا این امر نه تنها باعث هدر رفت آب و برق می‌شود، بلکه می‌تواند هزینه قبض آب و برق شما را نیز بالا ببرد.

ماشین ظرفشویی با چه ظرفیتی بخریم؟

ماشین‌های ظرفشویی در ظرفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. خریداران باید قبل از خرید با توجه به تعداد اعضای خانواده، فامیل، دوستان و مهمانی‌های خود، تصمیم بگیرند که قصد خرید ماشین ظرفشویی چند نفره را دارند.

کمترین ظرفیت ماشین‌های ظرفشویی، 6 تا 8 نفره است که بطور میانگین ظرفیت 72 تا 110 پارچه ظرف را دارد. این ماشین ظرفشویی‌ها به صورت رومیزی نیز قابل تهیه هستند و جای کمی را اشغال می‌کنند.

ماشین ظرفشویی‌های 10 تا 12 نفره نیز بطور میانگین 136 تا 144 پارچه ظرفیت دارند. این گروه از ماشین‌های ظرفشویی غالبا به شکل ایستاده و توکار قرار دارند.

برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر معمولا ماشین ظرفشویی‌های 14 نفره با ظرفیت 160 پارچه، گزینه مناسبی است. این دسته از ماشین های ظرفشویی نیز به دو شکل ایستاده و توکار قابل تهیه هستند.

در هر حال از آن‌جا که خرید لوازم خانگی کارکرده و دست دوم خرید پرخطری است، باید با دقت و حساسیت لازم انجام بگیرد. علاوه بر موارد بالا شما همیشه این امکان را دارید که برای اطمینان صد درصدی از خرید محصول دست دوم، از یک کارشناس یا متخصص در این امر نیز کمک بگیرید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز