ارزان ترین بخاری های گازی + راهنمای خرید

لست سکند

همزمان با شروع فصل سرما، سرویس وسایل گرمایشی رونق پیدا می‌کند. با وجود شوفاژ، شومینه و … هنوز خرید بخاری گازی یکی از گزینه‌های مورد توجه مردم است. به خصوص انواع این محصولات هم تغییرات زیادی پیدا کرده و مدل‌های مختلفی از آن در بازار عرضه می‌شود. اخیرا علاوه بر ارزان ترین بخاری های گازی ، انواع بدون دودکش هم خواهان زیادی پیدا کرده؛ چون دردسرهای بخاری گازی دودکش دار را ندارد. اما این مدل به دلیل ویژگی‌های خاص خود، برای هر فضایی کاربرد ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروزه انواع مختلفی از سیستم‌های گرمایشی در بازار موجود است، هر فردی بر اساس کارایی محیط خود امکان انتخاب بهترین گزینه را دارد. سال‌هاست که بخاری گازی یکی از انتخاب‌های اول خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود. اما برای خرید این بخاری باید اطلاعات لازم را داشت تا بتوان انواع باکیفیت را با قیمت مناسب تهیه کرد.

انتخاب بخاری با توجه به اندازه محیط

گام اول برای خرید بخاری گازی، توجه به ابعاد محل مورد نظر برای قرار دادن آن است. ضمن اینکه برخی بخاری‌ها حرارت و گرمایش بیشتری دارند. بنابراین باید مسئله ابعاد و متراژ را مورد نظر قرار داد. به علاوه شرایط آب و هوایی منطقه، عایق بندی و تعداد پنجره‌های خانه هم باید در هنگام خرید بخاری در نظر گرفته شود.

در حال حاضر نوع بدون دودکش بخاری گازی هم در بازار وجود دارد که برای خریداری آن‌ها حتما باید به مسئله متراژ توجه کرد. خیلی از افراد به دلیل قیمت نسبتا کمتر این بخاری‌ها برای خرید آن رغبت دارند. اما باید به این موضوع توجه کرد که بخاری‌های بدون دودکش برای محیط‌های سربسته مثل سالن پذیرایی، اتاق خواب و هر جایی که تهویه مناسب ندارد، چندان توصیه نمی‌شود.

راز آسمان پایتخت

این مدل بخاری‌ها برای محیط‌هایی که هوای تازه در آن جریان دارد مناسب به نظر می‌رسد. زیرا گاز برای سوختن به اکسیژن هوای داخل محیط احتیاج دارد و در صورت کمبود آن، میزان اکسیژن افت کرده و شاید باعث ایجاد گازگرفتگی شود.

راهنمای خرید ارزان ترین لوازم خانگی را از دست ندهید:

ضمن اینکه در صورت خرید این محصول باید نوع مجهز به سیستم ODS آن خریداری شود. طبق استاندارد ارائه شده تمامی بخاری‌های بدون دودکش باید به این سیستم مجهز باشند وگرنه استفاده از آن‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

برچسب رده انرژی

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام خرید بخاری گازی به آن توجه کرد مسئله برچسب انرژی است. رده انرژی بخاری‌های گازی در محدوده A تا E قرار دارد. هر چه این رده بندی به A نزدیک‌تر شود قاعدتا بازده خالص انرژی بیشتر خواهد بود. اما متاسفانه در بین بخاری‌های ایرانی مدل‌های با رده انرژی A کمتر دیده می‌شود. چون ساخت بخاری با این رده انرژی به تکنولوژی پیشرفته نیاز دارد و هزینه تولید آن بسیار بالا است.

از طرفی خرید بخاری با رده انرژی بالا برای مشتریان به صرفه است به این خاطر که باعث صرفه جویی در میزان سوخت مصرفی آن‌ها خواهد شد. بنابراین خرید بخاری ارزان قیمت با رده انرژی بسیار پایین چندان مقرون به صرفه نیست هر چند که در ایران معمولا این نوع محصولات با رده A یا B دیده نمی‌شود. ضمن اینکه رعایت جوانب ایمنی و خرید بخاری استاندارد از دیگر مواردی است که باید بیشتر مورد توجه باشد. خرید بخاری ترموکوپل‌دار ضروری است. این مدل بخاری‌ها در صورت نیاز به صورت خودکار خاموش می‌شوند و دیگر خطری ساکنان را تهدید نخواهد کرد.

برند تولید کننده بخاری

برای خرید انواع بخاری نام برند و اعتبار تولیدکننده مورد دیگری است که باید در نظر گرفته شود. برندهای متعددی در طراحی و ساخت انواع بخاری گازی فعالیت دارند که باید در خصوص کیفیت تولیدات هر یک اطلاعات کافی داشت. قیمت انواع بخاری براساس نوع برند، قدرت آن، اندازه، طراحی ظاهری و مواردی از این قبیل متفاوت خواهد بود. قاعدتا برای خرید بخاری گازی زیبا و دارای طراحی مدرن باید هزینه بیشتری کرد. گارانتی و خدمات پس از فروش هم از دیگر موارد مهمی است که به کارخانه تولیدکننده برمی‌گردد و هنگام انتخاب بخاری باید به آن توجه کرد.

اکنون برندهایی مثل آبسال، نیک کالا، پلار، مروارید سوز و آزمایش در بازار ایران شناخته شده هستند و محصولات مناسبی را ارائه داده‌اند که باعث رضایت خاطر مشتریان شده است. در ادامه دو مدل از ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین بخاری‌های گازی معرفی می‌شود؛

جنرال 14000 سهند هوشمند پارسیان

میانگین قیمت 1 میلیون و 400 هزار تومان

این مدل بخاری زمینی جنرال، دودکش دار است. این محصول راندمان حرارتی 66.88 درصدی و حداکثر ظرفیت گرمادهی 7 هزار و 149 کیلوکالری دارد. رده انرژی این مدل E بوده و به سنسور پایش میزان اکسیژن محیط و گاورنر هم مجهز است.

مروارید سوز Morvarid 8000

میانگین قیمت 1 میلیون و 450 هزار تومان

این مدل بخاری دودکش دار تحت لیسانس مروارید در بازار عرضه می‌شود. بخاری مروارید دارای ظرفیت 3 هزار و 700 با مدت ضمانت 24 ماهه است. این دستگاه با رده انرژی  Eبرای استفاده خانگی کاربرد دارد. وزن تقریبی این مدل 17 کیلوگرم است.

شایسته مدل 4000

میانگین قیمت 1 میلیون و 100 هزار تومان

این بخاری گازی بدون دودکش، سه حالت تنظیم شعله و ترموکوپل دارد. نوع شیر کنترل آن تمام اتوماتیک بوده و به صورت زمینی و دیواری قابل استفاده است. نوع شیر کنترل این بخاری تمام اتوماتیک است و حداکثر 3 هزار و 800 کیلوکالری ظرفیت گرمادهی دارد. این مدل بخاری دارای رده انرژی E بوده و 7 کیلوگرم وزن است.

جنرال مدل 4000

میانگین قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان

این بخاری دارای شیر نیمه اتوماتیک و رده مصرف انرژی A است. بخاری 4000 جنرال بدون نیاز به دودکش، دارای حداکثر ظرفیت گرمادهی 3 هزار و 800 کیلوکالری بوده و امکان تنظیم شعله هم در آن وجود دارد. این مدل بخاری ترموکوپل‌دار وزن 7.5 کیلوگرمی داشته و قابل نصب روی دیوار هم هست.

مرتبط با : آبسالآزمایشپلارجنرال الکتریکشایستهمراورید سوزنیک کالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز