راهنمای خرید پژو پارس قسطی و دست دوم

بیش از 18 سال از حضور پژو پارس در بازار ایران می‌گذرد و همچنان یکی از پرطرفدارترین خودروهای تولیدشده توسط ایران خودرو است که حتی در بازار دست دوم نیز طرفداران زیادی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این خودرو نوعی فیس لیفت از 405 است که اکنون در بازار مدل lx آن به قیمت 326 میلیون تومان به فروش می‌رسد. مدل اتوماتیک پژو پارس نیز 435 میلیون تومان است. همچنین پژو پارس ساده مدل 1400 نیز در بازار به قیمت 275 میلیون تومان عرضه می‌شود. اما حتی با کمتر از 100 میلیون تومان نیز امکان خرید یک پژو پارس کارکرده نیز وجود دارد که در اکثر موارد این خودروها یا تصادفی هستند یا کارکرد بسیار بالایی دارند. توجه به این نکات هنگام خرید پژو پارس کارکرده ضروری است بنابراین در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت و سپس چند مدل پژو پارس دست دوم معرفی خواهند شد.

مطالب مهم امروز:

آریاک سفر

یکی از معایب پژو پارس دست دوم، ایجاد گرمای زیاد موتور است. اگر سیستم خنک‌کننده موتور به خوبی عمل کند، مشکلی وجود ندارد اما در حالتی که سیستم خنک‌کننده برای مدت کوتاهی معیوب باشد و گرمای موتور بیش از اندازه شود، واشر سرسیلندر می‌سوزاند یا گاهی اصطلاحا پیستون می‌چسباند که در این حالت‌، باز کردن قسمت بالایی موتور و تراش دادن سر سیلندر و تعویض پیستون‌ها الزامی است و هزینه تعمیر زیادی به مالک تحمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید 

پژو پارس تا 100 میلیون تومان

از ضعف‌های تولیدات قبل از سال 90 پژو پارس، می‌توان به عدم وجود شیشه بالابر سرنشین‌های عقب یا استراحتگاه دست سرنشین اشاره کرد. کلیدهای شیشه نیز به طرز غیر اصولی بر روی کنسول وسط بین صندلی راننده و صندلی جلو سرنشین قرار دارند که تنظیم شیشه را برای افراد سالمند سخت می‌کنند.

پربازدیدترین ویدیوی امروز:

علاوه بر آن، به طور کلی، کارکرد یک خودرو معمولی هر سال ۱۲ تا ۱۵ هزار کیلومتر است. پس اگر عمر پژو پارس دست دوم مورد نظر در محدوده خرید پرریسک  قرار داشته باشد، به احتمال زیاد باید خرج زیادی بابت تعمیرات خودرو پرداخته شود. با این وجود، در میان جدیدترین آگهی‌های سایت باما، پژو پارس مدل 85 با 135 هزار کارکرد به قیمت 95 میلیون تومان به چشم می‌خورد. همچنین مدل 81 این خودرو با 100 هزار کارکرد 85 میلیون تومان است.

خرید پژو پارس با 250 میلیون تومان

اما اگر کسی به دنبال خرید پژو پارس تا 250 میلیون تومان باشد، پژو پارس 97 با کارکرد 60 هزار کیلومتر به قیمت 246 میلیون تومان یافت می‌شود. همچنین پژو پارس ساده مدل 95 با کارکرد 75 هزار کیلومتر، 223 میلیون تومان قیمت خورده است. پژو پارس 96 با کارکرد 85 هزار کیلومتر نیز 235 میلیون تومان است.

چپی بودن خودرو، ضربه خوردن ستون‌ها و شاسی خودروها و وجود تعداد زیاد قطعات تعویضی نه تنها در بدنه پژو پارس دست دوم بلکه در تمامی خودروها ایرادات اساسی محسوب می‌شود. همچنین ایراداتی از قبیل دود کردن خودرو، سوختن واشر سرسیلندر، خراب بودن سیستم تعلیق یا جلوبندی، وجود ایراد در سیستم ترمز، نداشتن ایربگ و… از ایرادات فنی خودرو هستند که نسبت به آن‌ها باید حساس باشیم.

راهنمای خرید پژو پارس قسطی

بر اساس جدیدترین آگهی‌های سایت باما، قیمت پژو پارس ساده مدل 1400 با 4300 کیلومتر کارکرد، 271 میلیون تومان است. پژو پارس ال ایکس مدل 1400 نیز با هزار و 100 کیلومتر کارکرد به قیمت 235 میلیون تومان برای فروش گذاشته است است. گفتنی است پژو پارس ساده مدل 99 با سی هزار کیلومتر کارکرد، 257 میلیون تومان است. همچنین پژو پارس ال ایکس 98 با کارکرد 8 هزار کیلومتر 278 میلیون تومان قیمت خورده است. اما در این میان، پژو پارس قسطی نیز به چشم می‌خورد؛

پژو پارس LX صفر مدل 1400 نمایشگاهی، با 200 میلیون پیش و 24 ماهه 9 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. پژو پارس ساده نیز با 146 میلیون پیش پرداخت و 36 قسط شش میلیون و 250 هزار تومانی وجود دارد.

مرتبط با : ایران خودروپژو
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “راهنمای خرید پژو پارس قسطی و دست دوم

  1. جمشید دریک گفته:

    سلام بعضی ها میگن پژو پارس ساده و پژو پارس سال
    منظور از پژو پارس سال چیه؟
    چه تفاوتی با پژو پارس معمولی داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز