راهنمای خرید سرنگ انسولین مناسب

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه، سرنگ‌های استریل و غیرسمی جایگزین سرنگ‌های فلزی غیربهداشتی شده‌اند. این سرنگ‌های جدید بر اساس نیاز و نوع کاربرد به انواع مختلفی چون سرنگ پیستون‌دار، گاواژ، لوئرلاک، لوئراسلیپ، سرنگ های خودتخریب (AD) و سرنگ انسولین تقسیم می‌شوند. افرادی که به بیماری قندی مبتلا هستند، باید به صورت روزانه و مداوم، ماده‌ای به نام انسولین را تزریق کنند. به همین دلیل، در نظر گرفتن نکات و استانداردهای مهم یک سرنگ انسولین خوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اولین بار شرکتی آمریکایی به نام بکتون دیکینسون، سرنگ انسولین را با سوزنی با قطر بسیار کم و ظریف طراحی کرد. این نوع طراحی به بیماران کمک می‌کرد تا بتوانند راحت‌تر و بدون درد به خودشان انسولین تزریق کنند. امروزه، این سرنگ‌ها به دو نوع یک بار مصرف و قلمی تقسیم می‌شوند. سرنگ‌های قلمی برای دفعات متعدد تا دوز معینی قابل استفاده هستند. در ادامه این مطلب، نکات مهمی که باید هنگام خرید سرنگ انسولین یک بار مصرف به آنها توجه کرد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. جنس استفاده شده در سرنگ های انسولین شیشه ای و پلاستیکی می‌باشد و به سه نوع یکپارچه( یونی بادی )، لوئراسلیپ ( سرجدا )، و لوئرلاک (پیچی) تقسیم می‌گردند که هرکدام کارایی های مختلفی دارند.

متصل بودن سوزن سرنگ به بدنه (سرنگ انسولین یکپارچه یا یونی بادی )

باید توجه داشت که سرنگ‌هایی که سر سوزن آنها از بدنه جدا می‌شوند، اصلاً برای تزریق انسولین مناسب نیستند. چرا که چنین سرنگ‌هایی دارای یک فضای مرده هستند که معمولاً مقداری انسولین داخل آنها باقی می‌ماند. در نتیجه، بیمار نمی‌تواند دوز انسولین مورد نیاز خود را دریافت کند. سرنگهای انسولین لوئراسلیپ و لوئرلاک اغلب در امور تزریق ژل، بوتاکس، فیلر و پزشکی زیبایی استفاده می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

به طول و قطر سوزن سرنگ انسولین دقت کنید

طول سوزن باید با سن و میزان چربی زیرجلدی بیمار دیابتی سازگار باشد. افراد بالغی که میزان چربی زیرجلدی بیشتری دارند، باید سرنگ‌هایی با طول سوزن بیش از 4 میلی‌متر خریداری کنند. این در حالی است که سوزن با طول 4 میلی‌متر برای کودکان یا افراد لاغر مناسب است. اگر افراد چاق از سوزن کوتاه استفاده کنند، انسولین به خوبی وارد بافت چربی آنها نمی‌شود. اگر کودکان یا افراد لاغر با سوزن بلند، تزریق انجام بدهند، انسولین وارد عضله آنها شده و سرعت جذب آن افزایش می‌یابد. بنابراین، هر دو گروه دچار افت قند خون خواهند شد.

به علاوه، قطر سوزن هم باید با سن و ضخامت پوست فرد تناسب داشته باشد. قطر سوزن را اصطلاحاً «گیج سوزن» نیز می‌نامند. هر چقدر که گیج سوزن بیشتر باشد، سوزن نازک‌تر شده و درد تزریق را به حداقل می‌رساند.

درجه‌بندی سرنگ انسولین

در سرنگ‌های 50 واحدی، هر خط کوچک معادل یک واحد انسولین است. اما در سرنگ‌هایی که 100 واحدی هستند، هر خط کوچک معادل 2 واحد انسولین است. بنابراین، هنگام خرید سرنگ انسولین و تزریق باید به این درجه‌بندی‌ها دقت کرد.

ویژگی‌های بدنه سرنگ

سیلندر یا بدنه سرنگ، قسمتی است که مایع انسولین داخل آن قرار می‌گیرد. بنابراین، این بخش باید درجه‌بندی شده و کاملاً شفاف باشد تا میزان مایع درون آن به خوبی مشخص شود.

سرنگ انسولین خوب را از کجا بخریم؟

از آنجایی که افراد دیابتی مدام در معرض استفاده از سرنگ انسولین هستند باید این سرنگ عاری از آلودگی باشد. به همین دلیل، امروزه این سرنگ‌ها را برای یک بار استفاده می‌سازند و استفاده از آن برای بار دوم، خطرات زیادی به همراه دارد. سرنگ‌های قلمی هم باید برای مصون بودن از خطرات احتمالی، طبق استانداردهای تعیین شده استفاده شوند.

چنانچه قصد خرید سرنگ انسولین یا دیگر کالاهای پزشکی با قیمت و کیفیت مناسب را دارید، می‌توانید این محصولات را از مجموعه ایران سالم تهیه کنید. ایران سالم هم‌اکنون تامین کننده بیش از 2000 قلم کالای پزشکی تخصصی، عمومی و خانگی است و توانسته نمایندگی چندین برند معتبر داخلی و خارجی را به دست بیاورد. شما می‌توانید برای خرید سریع سرنگ انسولین و سایر ملزومات پزشکی به وبسایت www.iransalem.com مراجعه نمایید و محصول را در محل خود تحویل بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران سالم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “راهنمای خرید سرنگ انسولین مناسب

  1. سالار حسینی گفته:

    دوستانی که از انسولین استفاده می کنید خواهش می کنم که سرنگ را در جوب آب یا کنار خیابان نندازید یکبار سرنگ انسولین همسایه ما که اون رو در جوب آب ول کرده بود رفت تو پای فامیلیمون و مجبور شد کلی آزمایش و تست بره که یه وقت ایدز نگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز