رانا پلاس بهتر است یا شاهین اتوماتیک؟ + قیمت اسفندماه

در حال حاضر رانا پلاس در بازار آزاد 605 میلیون تومان و شاهین اتوماتیک 834 میلیون تومان قیمت دارد. این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری تفاوت‌هایی دارند و همین موضوع منجر به خرید و فروش آنها با قیمت‌های متفاوتی شده‌ است.

به گزارش کاماپرس، بازار خودرو در روزهای اخیر همچنان داغ است و تقاضا برای خرید افزایش یافته است. در این شرایط برخی مصرف کنندگان خودرو در انتخاب مردد هستند و برای خرید کارآمدتر به دنبال مقایسه خودروها هستند. در همین راستا وضعیت دو خودروی تقریبا مشابه یعنی رانا پلاس و شاهین اتوماتیک بررسی شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه قیمت خودروهای رانا پلاس و شاهین اتوماتیک

در حال حاضر خودروی رانا پلاس در چند مدل معمولی، ارتقا یافته و پاناروما وجود دارد اما در بازار هنوز مدل‌های ارتقا یافته آن موجود نیست. قیمت کارخانه رانا پلاس 329 میلیون تومان است که در بازار آزاد 605 میلیون تومان معامله می‌شود و مدل پانارومای آن با قیمت 343 تومان در کارخانه تولید و در بازار با قیمت 659 تومان خرید و فروش می‌شود.

راز آسمان پایتخت

خودروی شاهین هم اکنون در دو مدل اتوماتیک و استاندارد در بازار عرضه می‌شود. قیمت کارخانه شاهین استاندارد 435 میلیون تومان بوده که در بازار آزاد 725 میلیون تومان معامله می‌شود و شاهین اتوماتیک نیز با قیمت کارخانه 641 میلیون تومان در بازار آزاد 834 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت این خودروها مربوط به 15 اسفند 1402 است و به دلیل نوسانات بالای بازار خودرو احتمال تغییر این قیمت‌ها حتی به صورت روزانه وجود دارد.

ظاهر رانا پلاس بهتر است یا شاهین اتوماتیک؟

خودروی رانا پلاس که تقریبا جزو محصولات قدیمی ایران خودرو محسوب می‌شود همچنان همان ظاهر سنتی خود را حفظ کرده و تنها تغییر ظاهری این خودرو در سال‌های آخرین عرضه مدل پاناروما بوده‌ است. اما خودروی شاهین از نظر ظاهر بیرونی طراحی مدرن‌تری دارد. از نظر فضای داخلی هم کیفیت داشبورد هر دو خودرو مشابه است و به نسبت خیلی برتری خاصی نسبت به هم ندارند، اما فضای جای پای خودروی شاهین برای سرنشین‌ها بهتر است.

از نظر آپشن هم خودروی رانا پلاس دارای کنترل کروز، نمایشگر روی داشبورد و سنسور باد است. خودروی شاهین هم علاوه بر این آپشن‌ها دارای استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید و تهویه مطبوع اتوماتیک است که از این نظر نسبت به رانا پلاس آپشنال‌تر محسوب می‌شود.

مقایسه وضعیت فنی رانا پلاس و شاهین

در حال حاضر از نظر فنی و موتوری هم تفاوت‌های بین این دو خودرو وجود دارد. برای نمونه رانا پلاس با موتور TU5 تغذیه می‌شود و موتور شاهین ارتقا یافته M15 است و به تازگی آپشن توربو هم به آن اضافه شده و موجب افزایش بالاتر قدرت موتور آن شده‌ است.

از نظر سیستم ترمز خودروی رانا پلاس در سیستم جلو دارای ترمز دیسکی و در عقب دارای ترمز کاسه‌ای است، در حالی که خودروی شاهین در جلو و عقب دارای ترمز دیسکی است و همین مساله منجر به ایمنی بالاتر در زمان ترمز گرفتن شده است.

از نظر گیربکس رانا پلاس دارای مدل 6 سرعته است که 113 اسب بخار توان دارد و در مقایسه با شاهین که 110 اسب بخار ایجاد می‌کند، پیشرانه قوی‌تری دارد. از طرف دیگر خودروی شاهین مصرف سوخت و استهلاک بالاتری نسبت به رانا پلاس دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز