دو دیدگاه مهم درباره آینده قیمتی دلار

تور لحظه آخری-کاماپرس

قیمت دلار بازار آزاد امروز نسبت به روز گذشته 1.01 درصد بالا آمد و در مرز 26 هزار و 520 تومانی قرار گرفت. همچنین نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز 1.19 درصد افزایش پیدا کرد و 24 هزار و 585 تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی از کارشناسان و فعالان بازار ارز معتقدند که علت عمده رشد نرخ دلار در ساعات نهایی معاملات روز گذشته به حضور و فعالیت برخی از معامله گران افزایشی باز می‌گردد. این معامله گران قصد دارند تا نرخ این ارز خارجی را افزایش دهند و سپس از بازار خارج شوند. در صورتی که این دیدگاه صحیح باشد، نباید افزایش نرخ دلار طولانی شود و به زودی باز هم این ارز خارجی به کانال پایین‌ قیمتی سقوط خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برخی از فعالان بازار هم بر این عقیده هستند که کف قیمتی دلار افزایش پیدا کرده و دیگر امکان کاهش نرخ آن در پایین کانال 25 هزار تومانی وجود ندارد. حتی اگر مذاکرات وین هم به نتیجه برسد، امکان کاهش بیشتر نرخ دلار وجود نخواهد داشت و کف قیمت دلار در حول و حوش 25 هزار تومان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه فنی درباره نرخ دلار

از لحاظ فنی، در صورتی که نرخ دلار بالای کانال 26 هزار و 800 تومانی برود، امیدواری افزایشی‌ها بالا خواهد رفت. اما اگر دلار بتواند از نرخ 26 هزار و 200 تومانی عقب نشینی کند، احتمالا کاهش بیشتر آن وجود خواهد داشت.

قیمت پوند و یورو هم مانند نرخ دلار طی روز جاری افزایش پیدا کرد. نرخ پوند نسبت به روز قبل، 310 تومان افزایش پیدا کرد و به مرز 35 هزار و 819 تومان رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با روز گذشته 256 تومان دیگر بالا رفت و در محدوده 29 هزار و 996 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز