دلار هرات به 25 هزار تومان رسید؛ ریزش دلار در چه قیمتی تمام می شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اخبار مثبت برجام و شرایط موجود هنوز هم قیمت دلار را رهبری می‌کند و همین عامل باعث شده تا قیمت دلار هرات در کانال 25 هزار تومانی قرار بگیرد. کاهش نرخ دلار هرات موجب افزایش فاصله قیمتی دلار بازار آزاد از کانال 27 هزار تومانی شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قاعدتا بعد از توافق برجام و آزاد شدن ارزهای نفتی کشور، دست دولت برای بازارگردانی باز خواهد شد. اما کاهش نرخ دلار تا کجا ادامه دارد؟ در حال حاضر شرایط کشور به نحوی است که معامله گران و فعالان بازار توقع کاهش نرخ دلار تا کانال 20 هزار تومانی را کنار گذاشته‌اند و به همین نرخ‌های محاسباتی دولت بیشتر توجه دارند. البته هنوز نتیجه قطعی مذاکرات برجام اعلام نشده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

هم اکنون قیمت دلار از هرات تا سلیمانیه نزولی بوده و تحلیلگران ارزی به دنبال کشف کف قیمتی این ارز خارجی هستند. کف قیمت دلار بازار آزاد را بازارساز تعیین می‌کند. قیمتی که بازارساز وارد بازار نقدی می‌شود و دلار را خریداری می‌کند، کف قیمتی دلار مشخص خواهد شد و ریزش نرخ دلار به پایان خواهد رسید.

احتمالا دلار در نرخ 23 هزار و 500 تومانی متوقف می‌شود

به گزارش اکو ایران، به نظر می‌رسد کف قیمتی دلار از نرخ محاسباتی که توسط دولت اعلام شده، پایین‌تر نمی‌رود و اکنون در حول و حوش 23 هزار و 500 تومان است. این محدوده کف مقاومی برای ارز محسوب می‌شود. نرخ ارز تنها در دو حالت از این میزان پایین‌تر خواهد رفت. یکی از این حالت‌ها به عرضه پتروشیمی‌ها در این ماه برمی‌گردد و دیگری هم مربوط به تغییر نرخ محاسباتی دلار توسط دولت در لایحه بودجه 1401 است. در غیر این صورت از دید بسیاری از معامله گران بعید به نظر می‌رسد که نرخ دلار از محدوده مذکور پایین‌تر برود، حتی اگر توافق اتفاق بیفتاد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز