دنا پلاس با دنای معمولی چه فرقی دارد؟

لست سکند

خودرو دنا فیس‌لیفتی از سمند است که در سال 1390 به بازار معرفی شد. ابتدا هدف ایران خودرو از طراحی دنا، ارائه خودرویی جذاب نه تنها برای خریداران داخلی بلکه جایگزینی برای سمند در بازارهای خارجی بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حتی موتوری که بر روی دنا توسط شرکت ایران‌خودرو قرار داده شده است، همان پیشرانه EF7 است که قبلا بر روی ماشین سمند سوار بود. پنج سال پس از معرفی ماشین دنا معمولی، خودرو دنا پلاس به بازار آمد که نمونه فیس لیفت و مجهزتر شده دنا است.

پربازدیدترین اخبار حوزه خودرو:

دنا پلاس ظاهر بهتری دارد

بیشتر تفاوت این دو خودرو به ظاهر آن‌ها مربوط به می‌شود؛ اولین تفاون هم سانروف دنا پلاس است؛ اولین خودروی ملی دارای سانروف!

راز آسمان پایتخت

دنا پلاس به دوربین عقب هم مجهز شده است. افزوده شدن چراغ‌های نئون به طراجی چراغ‌های جلو و عقب هم باعث شده ظاهری زیباتر به خود بگیرد. از دیگر تغییرات ظاهری در دنا پلاس می‌توان به آنتن کوسه‌ای آن اشاره کرد اما بیشترین تغییر در طراحی چراغ‌های عقب به چشم می‌آید که خطوط مورب آن جلوه بیشتری به خودرو نسبت به دنا معمولی بخشیده‌اند.

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد؛ موتور هردو خودرو یکسان است؛ یعنی همان موتور EF7 سمند. این موتور، پیشرانه‌ای چهار سیلندر و 16 سوپاپه با حجم 1646 سی‌سی است که قدرتی برابر با 115 اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه تولید می‌کند. حداکثر گشتاور آن هم ۱۵۷ نیوتنی در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است.

هر دو خودرو از سیستم ۵ دنده دستی سود می‌برند و حداکثر سرعت آن‌ها به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت با شتاب صفر تا صد ۱۳.۵ میلی‌ثانیه  است. مصرف سوخت در خارج از شهر ۶.۲ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است ولی در داخل شهر این مصرف به ۷.۹۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. استاندارد آلایندگی دنا و دنا پلاس هم یورو۴ است. البته، مدل دنا پلاس توربو از دنده‌های اتوماتیک سود می‌برد و تفاوت‌هایی در مشخصات موتوری با دنا پلاس تیپ ۱ و ۲ دارد.

کدام را بخریم؟

اما مهم‌تر از همه قیمت این دو خودرو است؛ اکنون قیمت دنا معمولی حدود 366 میلیون تومان است و دنا پلاس اتوماتیک به قیمت 492 میلیون تومان به فروش می‌رسد. با این اختلاف حدود 130 میلیون تومانی باید گفت که دنا پلاس از نظر موتوری تفاوتی با دنا ندارد. تنها از نظر ظاهری دارای چراغ‌های ال‌ای‌دی نئونی و سانروف است. همچنین در امکانات رفاهی و ایمنی هم به جز دوربین عقب دناپلاس تفاوت چندانی به چشم نمی‌آید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز