خودرو شاهین اتوماتیک تا آخر سال به بازار می‌آید؟

مدیرعامل ساپیا قبلا گفته بود خودرو شاهین اتوماتیک تولید شده و عرضه آن در نیمه دوم سال 1400 انجام می‌شود اما هنوز این محصول به بازار عرضه نشده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از شهرآرانیوز، آخرین خبر منتشر شده درباره شاهین اتوماتیک دی ماه امسال است که با انتشار تصاویری گزارش دادند شاهین اتوماتیک به عرضه نزدیک شده است.

اطلاع از جدیدترین طرح های پیش فروش خودرو:

بررسی‌ها حاکی از آن است که مسئولان سایپا، شاهین اتوماتیک را در اسفند پیش‌فروش کنند و در فروردین 1400 تحویل دهند تا با عرضه نسخه پایه در سال گذشته هماهنگ شود.

آریاک سفر

سایپا هنوز درباره قیمت نهایی یا احتمالی خودرو شاهین اتوماتیک نظری نداده ولی در حال حاضر رقیب این خودرو یعنی تارااتوماتیک سایپا در کارخانه قیمتی معادل 415 میلیون تومان دارد. البته قیمت نسخه دنده‌ای شاهین و تارا در کارخانه به ترتیب 343 و 293 میلیون تومان است.

تصاویر منتشر شده از شاهین اتوماتیک نشان می‌دهد تغییرات قابل قبولی بر روی بدنه ندارد و نشان شاهین  به شکل نوشتاری فارسی روی در صندق عقب قرار گرفته همچنین نشان جعبه دنده جدید با عنوان سی‌تی‌وی روی خودرو قرار گرفته است.

امیرحسین تابع‌جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل سایپا گفت: شاهین اتوماتیک دارای جعبه‌دنده سی‌وی‌تی ساخت شرکت بلژیک است که این جعبه دنده می‌تواند موتور را به چرخ‌های جلو منتقل کند و همچنین ساختار ترونیک نیز دارد که امکان تعویض دنده دستی و حالت اتومات و دو حالت رانندگی نرمال و برقی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

پیشرانه شاهین اتوماتیک تغییری نداشته و با موتور 1.5 لیتر توربوشارژ ام15تی‌سی عرضه می‌شود که توان تولید 110 اسب بخار با قدرت 178 نیوتن متر را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این محصول سایپا در حالت ترکیبی 8 لیتر در هرصدکیلومتر و باک آن نیز 47 لیتر است.

اطلاعاتی راجع‌به امکانات ایمنی و رفاهی شاهین اتوماتیک عرضه نشده و امکانات پایه و فول آپشن آن مشخص نیست ولی ممکن است شاهین اتوماتیک پایه امکانات نسخه دنده‌ای را داشته باشد که این امکانات همچون چراغ روشنایی روز، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین عقب، سانروف، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی 15 اینچی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب ای‌بی‌دی، آبی‌اس، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، آینه تاشوبرقی، سنسور بادتایر، تهویه اتوماتیک و… است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز