دلار یک مرز مهم را در کانال 25 هزار تومانی از دست داد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت دلار بعد از چند روز ایستادگی در مرز مهم 25 هزار و 800 تومان روز گذشته این مرز را از دست داد و به 25 هزار و 500 تومان عقب نشست.

به گزارش کاماپرس، عقب نشینی دلار از مرز 25 هزار و 800 تومان این خوش بینی را در میان طرفداران کاهشی شدن بازار ارز ایجاد کرده است که سرسختی این ارز آمریکایی در برابر نزولی شدن به پایان رسیده و دلار آماده در پیش گرفتن روند نزولی طی امروز و روزهای آتی است. حواله درهم نیز دیروز کاهش داشت و سیگنال کاهشی به اسکناس آمریکایی داد.

روزنامه دنیای اقتصاد در این باره نوشت؛ در اولین روز هفته، دلار سرانجام محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد و با سرعت بیشتری در مسیر کاهشی قرار گرفت. ساعت یک بعدازظهر روز شنبه، اسکناس آمریکایی در بازار با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که ۳۰۰ تومان کمتر از روز انتهایی هفته گذشته بود.

اخبار مهم را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دلار بیش از ۲ هفته بود که در برابر نزول به زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی مقاومت می‌کرد و شکسته‌شدن قفل این محدوده، تاثیر زیادی در افزایش میزان فروش‌‌های ارزی داشت. در نتیجه می‌توان گفت که عامل اول کاهش دلار، افزایش فروش معامله‌گران فنی بود. دیگر عاملی که زمینه‌ساز کاهش قیمت دلار شد،‌ کاهش تقاضا در بخش حواله‌ای بود.

برخی از معامله‌گران ارزی باور دارند که افزایش قیمت دلار در سال‌جاری تا حدی تحت‌تاثیر رفتن ایران به لیست سیاه FATF بوده است و در نتیجه تصور می‌کنند‌ در صورت خروج از لیست سیاه، یک عامل افزایشی از بازار خارج خواهد شد. این گروه عنوان می‌کنند با خروج از لیست سیاه، ایران دسترسی راحت‌تری به درآمدهای ارزی خواهد داشت و کشورهایی چون چین و کره‌جنوبی همکاری‌های خود با ایران را بالا خواهند برد البته این نظر مخالفانی نیز دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز