دلار  25 هزار تومانی میدان فردوسی را از دلالان خالی می کند؟

بر اساس گزارش رسانه ها امروز شنبه 29 آذرماه 99 دلار در بازار غیررسمی ارز نوسان اندکی داشت و با 20 تومان کاهش به 25 هزار و 780 تومان رسید.

به گزارش کاماپرس، ثابت ماندن نرخ دلار در کانال 25 هزار تومان و گذرهای یک روزه این ارز از مرز 26 هزار تومان و بازگشت سریع به کانال 25 هزار تومان اتفاقی است که در هفته های اخیر اغلب موارد در بازار ارز رخ داده و در هفته گذشته و امروز نیز تکرار شده است.

به نظر می رسد با وجود نبود دلایل بنیادی برای افزایش نرخ ارز و کاهشی بودن چشم انداز بازار، باقی ماندن دلار در کانال 25 هزار تومان با میل بازارساز بازار ارز کشور یعنی بانک مرکزی مرتبط باشد.

به این معنی که بانک مرکزی حفظ نرخ دلار در کانال 25 هزار تومان را باعث کاهش جذابیت معاملات این بازار می داند و به این ترتیب بخشی از معامله گران بازار غیررسمی ارز با ناامیدی از سودآوری این بازار، از بازار خارج می شوند. باید منتظر ماند و دید دلار 25 هزار تومانی دلالان را از میدان فردوسی دور می کند یا خیر؟

اخبار مهم را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام دنیای اقتصاد، قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۵,۷۸۰ (بیست و پنج هزار و هفتصد و هشتاد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۰۸ درصدی داشته است. دلار در بازار متشکل امروز با کاهش ۰.۱۳ درصدی، از ۲۵,۴۲۹ (بیست و پنج هزار و چهارصد و بیست و نه ) تومان به ۲۵,۳۹۸ (بیست و پنج هزار و سیصد و نود و هشت ) تومان رسید.

افزایش نرخ یورو و کاهش قیمت درهم

یورو در بازار آزاد امروز با افزایش ۰.۰۱ درصدی، از ۳۱,۶۰۲ (سی و یک هزار و ششصد و دو ) تومان به ۳۱,۶۰۷ (سی و یک هزار و ششصد و هفت ) تومان رسید.

همچنین درهم امارات (حواله) با کاهش ۱.۰۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۷,۱۰۰ (هفت هزار و یکصد ) تومان معامله شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز