دلار چقدر ارزان می‌شود؟ / واکنش بازار ارز به توافق وین

لست سکند

روز گذشته دلار نقدی تهران مرز 30 هزار تومانی را از دست داد و به محدوده 29 هزار تومانی رسید. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه، صحبت‌هایی را درباره پیشرفت مذاکرات برجام مطرح کرد که باعث ریزش نرخ دلار شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از اکوایران، علاوه بر سخنان کنعانی، موضع گیری مثبت روزنامه کیهان نیز مورد توجه معامله گران قرار گرفت و ارز خارجی مهم را در مسیر نزولی قرار داد. این خبر از آن جهت مهم بود که کیهان نسبت به برجام موضع خوبی نداشت و به نوعی نشان از اختلافات داخلی سران کشور درباره این موضوع بود. علاوه بر این موضوعات، امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، روز گذشته بیان کرد که ساعت 12 نیمه شب به مذاکرات برجام پاسخ داده خواهد شد. در صورتی که آمریکا پیشنهادات را بپذیرد، به سمت توافق خواهیم رفت، در غیر این صورت باید مذاکرات بیشتری صورت بگیرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

اکنون گروهی از معامله گران براساس معاملات بازار فردایی معتقدند از آنجایی که قیمت دلار فردایی بازار هرات بیشتر از تهران است و از کف 29 هزار و 700 تومانی پایین نیامده، معامله گران به نتیجه مذاکرات امیدوار نیستند و بار دیگر این ارز صعودی خواهد شد. البته جریان کاهشی معتقد بودند که این موضوع به علت تعطیلی بازار هرات است.

راز آسمان پایتخت

بررسی سابقه تاریخی ریزش قیمت دلار

امروز مهم‌ترین بحث بازار ارز نتیجه مذاکرات برجام است. این روزها معامله گران به سابقه تاریخی ریزش قیمت دلار در سه دوره  توجه می‌کنند. معامله گران به سابقه حرکتی دلار در زمان تعویض رئیس کل بانک مرکزی در سال 1397، شکست دونالد ترامپ و پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رئیس جمهور شدن ابراهیم رئیسی توجه دارند.

معامله گران با توجه به ریزش قیمتی دلار در این سه مقطع زمانی، معتقدند دلار در صورت توافق نزدیک به 20 درصد کاهش قیمتی خواهد داشت. دلایل زیادی وجود دارد که مانع از کاهش قیمتی بیشتر دلار خواهد شد که از جمله آن‌ها عدم پذیرش اف ای تی اف است.

رفتار معامله گران بازار ارز در روز گذشته

روز گذشته دارندگان دلار خانگی بیشتر در بازار فروشنده بودند. نوسان گیرها مانند هر زمانی متناسب با شرایط بازار حرکت کردند تا سود به دست آورند. اما معامله گران بزرگ به دقت بازار را رصد کردند و در برخی قیمت‌ها حتی خریدار دلار بودند. حال توجه تمامی فعالان بازار در روز جاری به نتیجه مذاکرات برجام است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز