دلار دوباره 20 هزار تومانی می شود؟

با اینکه قیمت دلار در یکی دو روز گذشته افزایش پیدا کرده، اما یک کارشناس اقتصادی معتقد است احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار وجود دارد.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار در یک ماه گذشته روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشته است. دلار بعد از رسیدن به قیمت ۳۲ هزار تومان، با پیروزی جو بایدن وارد روند کاهشی شد و هر روز کمتر ا زقبل شد. البته امروز قیمت دلار به جای روند کاهشی این چند روز، راه صعود را در پیش گرفت و گران تر شد. با تمام این اوصاف آلبرت بغزیان کارشناس اقتصادی معتقد است کاهش آهسته و آرام قیمت‌ها در بازار ادامه پیدا می کند.

  • برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

او می گوید:« عرضه دلار به بازار در حال انجام است و از سوی دیگر بازارساز با سیگنالی مهم مبتنی بر حفظ فاصله قابل توجه نرخ خرید و فروش دلار ، این پیش بینی را تقویت می‌کند که نرخ ها همچنان کاهشی باقی می ماند.»

قیمت دلار چقدر ارزان می شود؟

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که قیمت دلار با توجه به شرایط کنونی به چه کانالی می‌رسد، می گوید:« قیمت دلار می‌تواند حتی تا حدود ۲۰ هزار تومان کاهش یابد اما نکته مهم اینجاست که روشن شود چه عواملی بر افزایش قیمت ارز در ایران موثر بوده اند .»

آریاک سفر

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

استاد اقتصاد دانشگاه تهران درباره اینکه قیمت واقعی دلار با توجه به شرایط کنونی اقتصاد چقدر است؟ به خبر آنلاین می گوید:« طبیعی است پاسخ به این سوال نیازمند کار کارشناسی بسیار دقیق تیمی خواهد بود، اما برای تشخیص قیمت واقعی دلار یا هر ارز دیگری چند راهکار ساده نیز وجود دارد که یکی از این راهکارها اتفاقاً این است که ببینیم آیا نوسان روزانه قیمت ارز برای توده مردم اهمیت دارد یا خیر .

هر زمان شما احساس کردید نیازی به چک کردن نوسان روزانه قیمت ارز ندارید و نباید مدام میزان حقوق و دستمزد خود را بسنجید، بدانید که نرخ‌ها در بازار به نرخ واقعی نزدیک است . مولفه دوم چرخیدن چرخ‌های تولید است، هر زمان تولید کشور در شرایط مطلوبی بود و تولیدکننده با بحران تامین مواد اولیه یا افزایش غیر مترقبه هزینه تولید روبه‌رو نبود بدان معناست که نرخ ارز نزدیک به نرخ واقعی است.»

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز