دلار به پایین ترین نرخ ۲ سال اخیر رسید

قیمت جهانی دلار امروز در پایین ترین سطح در دو سال گذشته قرار گرفت.

به گزارش کاماپرس، فعالان بازار سرمایه پیش بینی می کردند، تولید و توزیع واکسن کرونا باعث سقوط قیمت دلار در بازارهای جهانی می شود. حالا و با تولید واکسن کرونا خیلی از سرمایه گذاران از بازار ارز خارج می شوند و روی بازارهای دیگر متمرکز می شوند. همین موضوع باعث شده قیمت دلار امروز به پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته برسد.

بر اساس این گزارش ارزش دلار با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۱.۷۰۷ رسید، یعنی کمترین میزان از آوریل ۲۰۱۸. شاخص دلار در ماه نوامبر حدود ۲.۴ درصد کاهش یافته است با توجه به نتایج امیدوار کننده آزمایش برای سه نمونه اصلی واکسن، که سرمایه گذاران را در مورد پایان بیماری همه گیر ویروس کرونا هیجان زده کرده است. تقریباً ۱۱ درصد زیر اوج ماه مارس یعنی ۱۰۲.۹۹۰ است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

به گفته تحلیلگران دلار به آرامی به پایین ترین سطح سال می رود و با این وجود سرمایه‌گذاران دوباره اوراق بهادار خود را به معاملات در سایر نقاط جهان اختصاص می‌دهند.
به گزارش رکنا اگرچه ممکن است محدودیت های بیشتری برای تعطیل شدن برای بازارهای سهام ایالات متحده وجود داشته باشد، اما احتمال آماده شدن فدرال رزرو برای افزودن نقدینگی بیشتر باید هر نوع افزایش دلار را محدود کند و با توجه به اینکه شاخص دلار در هفت از ده دسامبر گذشته کاهش یافته است، تحلیلگران طرفدار روند نزولی آرام دلار در پایان سال هستند.

با این حال وضعیت بقیه دلارها مثبت ارزیابی می شود. امروز دلار پرریسک نیوزلند به بالاترین سطح دو سال و نیم رسید و به بهترین درصد سود ماهانه در هفت سال گذشته رسیده است. یورو و دلار استرالیا هر کدام اندکی افزایش یافت و به اوج های سه ماهه رسید. دلار استرالیا این ماه بیش از ۵ درصد، دلار نیوزلند ۶.۴ درصد و یورو ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز