دلار در کانال 26 هزار تومانی؛ کف قیمت این ارز خارجی چقدر است؟

دلار بازار آزاد وارد کانال 26 هزار تومانی شد و روند سریع نزول نرخ این ارز خارجی امیدواری کاهشی‌های بازار را برای قیمت‌های پایین‌تر افزایش داده است. در حال حاضر دلار توانسته کف شش ماهه اخیر را شکست بدهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران و کارشناسان بازار اعلام کرده بودند که اگر دلار نرخ 27 هزار و 200 تومانی را از دست بدهد، سرعت نزول قیمتی آن بالا خواهد رفت و این اتفاق هم رخ داد. البته فعالان و کارشناسان بازار به این نکته اشاره می‌کنند که طی چند روز آینده امکان بازگشت نرخ دلار به سطح مقاومت قبلی در کانال 27 هزار تومانی وجود دارد. ولی در صورت تداوم اخبار مثبت برجام مجددا قیمت این ارز خارجی ریزش پیدا خواهد کرد. به گفته تحلیلگران اگر کاهش نرخ دلار تداوم داشته باشد، کف بعدی این ارز خارجی 25 هزار و 500 تومان و بعد از آن 23 هزار و 700 تومان است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

همانطور که به نظر می‌رسد، همچنان بازار ارز تحت تاثیر جو خوش بینانه توافق قرار دارد و به همین دلیل نرخ دلار مانند روزهای قبل در محور نزولی حرکت می‌کند. طبق آخرین اخبار و اطلاعات، طی هفته جاری دور جدید مذاکرات وین آغاز و احتمالا در این سری از گفت و گوها تکلیف دلار مشخص خواهد شد.

آیا دلار کانال 20 هزار تومانی را ترک می‌کند؟

شرایط اقتصادی کشور و دیگر موارد، باعث شده تا اغلب فعالان بازار به نرخ‌های زیر 20 هزار تومان فکر نکنند و دستیابی به آن را دور از انتظار بدانند. هم اکنون معامله گران و فعالان بازار ارز معتقدند که با احیای برجام شانس صعود دلار بسیار محدود خواهد شد و سفته بازان زیادی این بخش را ترک خواهند کرد. همه این عوامل مانع از ادامه رشد قیمت دلار می‌شود.

البته معامله گران معتقدند که ترس سفته بازان درباره احتمال توافق برجام و عرضه دلارهای خانگی باعث شده تا سرعت کاهش قیمت این ارز خارجی در بازار آزاد بیشتر از هر روز باشد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز