آغاز کاهش قیمت دلار با دو خبر مهم

لست سکند

آمریکا طی اقدامی برای ایران در بعضی زمینه‌ها معافیت تحریمی اعمال کرد و باعث شد تا نرخ دلار مجددا کاهشی شود. در حال حاضر قیمت دلار بازار آزاد با کاهش 1.73 درصدی نسبت به دو روز پیش، در محدوده 27 هزار و 80 تومانی قرار دارد و فاصله آن با کانال 26 هزار تومانی بسیار ناچیز است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اما نرخ دلار بازار متشکل خلاف بازار آزاد رفتار کرد و با رشد 6 تومانی نسبت به پنج شنبه گذشته، به مرز 25 هزار و 130 تومانی رسید. امروز خبر لغو برخی تحریم‌ها در بازارهای مالی منتشر شد و این موضوع کاهش قیمتی همه بازارها به خصوص دلار را رقم زد. تا جایی که امروز دلار، مرز حمایتی مهم 27 هزار و 200 تومانی را هم از دست داد. مرزی که بسیاری از معامله گران معتقد بودند امکان شکسته شدن آن کم است و دلار بعد از برخورد با آن مجددا رشد قیمتی خواهد داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

آمریکا به دنبال توافق برجام!

وزیر امور خارجه آمریکا هم لغو برخی تحریم‌ها علیه ایران را تایید و بیان کرده که این موضوع با هدف تسهیل مذاکرات برجام صورت گرفته است. ضمنا برخی از منابع خبری کره جنوبی درباره برگزاری اولین نشست ایران و سئول، به منظور آزادسازی منابع مالی بلوکه شده کشورمان خبر داده‌اند. ایران در جریان گفت و گوهای برجام از طرف آمریکایی درخواست کرده بود که برای نشان دادن حس نیت خود برخی تحریم‌ها را لغو کرده و منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی را هم آزاد کنند.

قیمت پوند و یورو هم امروز کاهش قابل توجهی داشت. نرخ یورو نسبت به دو روز گذشته 500 تومان کم شد و به مرز 30 هزار و 266 تومانی رسید. قیمت پوند هم با کاهش هزار و 275 تومانی نسبت به دو روز قبل، 35 هزار و 937 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز