دلار در جهان ریزش کرد، در ایران ۵۰۰ تومان گران شد

با وجود آنکه نرخ دلار جهانی تحت تاثیر بازگشایی کسب و کارها و خبرهایی پیرامون ساخت واکسن کرونا در حال ریزش است، در ایران نرخ‌دلار در روز پنجشنبه 23 مردادماه 1399، ۵۰۰ تومان افزایش داشت.

به گزارش کاماپرس؛ با بازگشایی کسب و کارها و برگشت شاغلین به کارهای خود، رفته رفته حس اطمینان مصرف کنندگان حتی با وجود ادامه پیشتازی های کرونا رو به بهبود است.از سویی اخبار مربوط به پیشرفت در ساخت واکسن کرونا (این بار در روسیه) نیز دیگر خبر مهم در صدر کانون توجه معامله گران بوده است. همین مسائل باعث شده نرخ دلار برای دومین روز متوالی روند نزولی خود را در جهان ادامه دهد. این در حالیست که در ایران  قیمت دلار با رشد ۱.۴۶ درصدی به ۲۲,۵۰۰ (بیست و دو هزار و پانصد ) تومان رسید.

حرکت معکوس قیمت دلار در ایران

شاخص جهانی دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۸ درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۹۳.۳۴ واحد بسته شد. در ایران اما اوضاع برعکس است و امروز قیمت دلار مانند روز قبل رشد را تجربه کرد. دلار که روز قبل تا ۲۲,۱۷۰ (بیست و دو هزار و یکصد و هفتاد ) تومان رسیده بود، امروز – پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ مصادف با ۱۳ آگوست ۲۰۲۰ – با رشد ۱.۴۶ درصدی به ۲۲,۵۰۰ (بیست و دو هزار و پانصد ) تومان رسید.

وضعیت ارزهای اروپایی

آریاک سفر

یورو، امروز به ۲۶,۵۰۰ (بیست و شش هزار و پانصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۸۸ درصدی داشته است.
پوند هم با افزایش ۰.۲۳ درصدی، از ۲۹,۰۸۸ (بیست و نه هزار و هشتاد و هشت ) تومان به ۲۹,۱۵۷ (بیست و نه هزار و یکصد و پنجاه و هفت ) تومان رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “دلار در جهان ریزش کرد، در ایران ۵۰۰ تومان گران شد

  1. جمشید گفته:

    ای بابا چ وضعی شده همه جا ریزش ایران افزایش گرانی داره بیداد میکنه مسؤلین دارن چکار میکنن اصلا ب فکر مردم نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز