دلار جلوی گران‌تر شدن قیمت طلا را گرفت

لست سکند

خبرهای رسیده از قیمت طلا در بازارهای جهانی حکایت از آن دارد که در معاملات امروز (دوشنبه 2 آگوست) ارزش طلا افزایشی بوده اما صعود نرخ دلار آمریکا، مانع اوج گیری بیشتر این فلز ارزشمند شده است.

به گزارش کاماپرس، هفته گذشته طلا در بازارهای جهانی به بالاترین ارزش تاریخی خود رسید و هر اونس طلا 1980 دلار معامله شد و به تبع آن احتمال شکستن مرز 2 هزار دلاری افزایش یافت البته کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کردند که با توجه به بحران کرونا، چشم‌انداز تاریک اقتصادی و همچنین اقدامات بی‌سابقه انبساطی دولت‌ها قیمت طلا، روندی افزایشی داشته باشد.
در این میان اگرچه عوامل زیادی در معاملات هفته جاری بازار جهانی طلا مورد توجه است اما در مقطع فعلی، هیچ عاملی مانع روند صعودی طلا نخواهد بود، در معاملات امروز بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۹۷۳ دلار و ۹۴ سنت ایستاد، بهای معاملات این بازار ابتدا تا مرز ۱۹۸۴ دلار و ۶۶ سنت پیش رفته بود.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۹۹۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.

افزایش نرخ تورم و حمایت از رشد قیمت طلا

راز آسمان پایتخت

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت سی ام سی مارکتس، افزایش نرخ تورم، نگرانی اصلی جهانی بوده و باعث حمایت از رشد قیمت طلا شده است، همچنین نگرانی های مذکور موجب صعود ارزش دلار آمریکا شده است.
به گزارش ایسنا، افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و تنش ها میان آمریکا و چین به امیدها برای احیای اقتصادی سریع ضربه زده و باعث سیل ورود سرمایه ها به دارایی های امنی مانند طلا شده که از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۰ درصد رشد قیمت داشته است.
عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، صعود شاخص دلار بود که ۰.۲ درصد رشد کرد. این شاخص در معاملات قبلی به پایینترین حد خود از ماه مه سال ۲۰۱۸ تاکنون نزول کرده بود، دلار ضعیفتر طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزانتر می کند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۹ درصد نزول کرد و به ۸۹۹ دلار و چهار سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و ۲۰۶۸ دلار و ۲۹ سنت معامله شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز