دلار امروز ارزان می‌ شود؟

دلار-کاماپرس
لست سکند

برخی کارشناسان ارزی هدف اول بازارساز را کنترل نوسانات در سطوح قیمتی کنونی دانسته و معتقدند با توجه به ریسک‌های جدید، سیاستگذار ارزی در تلاش است تا در مرحله اول شدت نوسانات بازار را کاهش داده و پس از آن نسبت به کاهش نرخ اقدام کند.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار در روز یکشنبه هفته جاری به دنبال ریسک‌های سیاسی و تنش‌های منطقه‌ در حال افزایش بود که در پی انتشار خبری  اقتصادی این روند افزایشی متوقف شد. روز گذشته نیز نرخ دلار ابتدا دچار نوسانات کاهشی شد، اما تا ظهر این افت قیمت‌ جبران و نرخ دلار در رقم روز یکشنبه به تعادل رسید.

برخی کارشناسان ارزی اولین هدف بازارساز را کنترل نوسانات در سطوح قیمتی کنونی می‌دانند. البته سناریوی دیگری نیز  مطرح شده که ناشی از تغییر بازه نوسان قیمت اسکناس‌های خارجی است. این دسته از کارشناسان معتقدند که بازارساز تعدیل نرخ‌ها را پذیرفته و سطوح قیمتی فعلی، رنج جدید است. این افراد چشم‌انداز و تلاش برای کاهش مجدد نرخ دلار  را کمرنگ می‌دانند.

به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت هر سکناس دلار آزاد در بازار روز گذشته (دوشنبه 2 بهمن)، بدون تغییر نسبت به روز قبل، در رقم 53 هزار و 800 تومان ثبت شد. البته همزمان با توقف نرخ دلار، از شدت نوسانات قیمت سکه نیز کم شد و هر قطعه طلا با رشد قیمت 15 هزار تومانی در نرخ 31 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

اگرچه روز گذشته یعنی دوشنبه 2 بهمن روند کلی بازار ارز غیر‌رسمی در تهران افزایشی بود، اما نرخ دلار رشد نکرد. هر دلار آزاد که در بازار روز یکشنبه 53 هزار و 800 تومان بود، صبح دوشنبه با افت قیمتی 300 تومانی معامله شد. همچنین در آخرین معاملات نقدی روز گذشته با جبران افت قیمت صبحگاهی، در نرخ روز یکشنبه یعنی 53 هزار و 800 تومان ثابت ماند.

برخلاف روند دلار، قیمت دیگر ارز‌های شاخص بازار مثل یورو و پوند افزایشی بود. یورو روز گذشته با حدود 400 تومان رشد، در رقم 58 هزار و 900 تومان معامله و پوند نیز با 500 تومان رشد در رقم 68 هزار و 800 تومان معامله شد.

اثرپذیری سکه از دلار

بازار سکه و طلا نیز روز گذشته از مسیر دلار پیروی کرد. نرخ سکه طلا در بازار روز گذشته نسبت به نرخ روز قبل تغییر زیادی نداشت. نیم و ربع سکه بدون  تغییر 17 میلیون و 950 و 10 میلیون و950 هزار تومان معامله شدند. سکه طلا طرح جدید هم با رشد قیمتی 15 هزار تومانی در رقم 31 میلیون و 900 هزار تومان به فروش رسید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز