دختر ایرانی که در آمریکا کفش تولید می کند

دختر ایرانی که در آمریکا کفش تولید می کند-کاماپرس
لست سکند

خانواده ایروانی که بنیان‌گذار کارخانه‌های کفش ملی هستند، سالانه ۱.۲ میلیون کفش در جورجیای آمریکا تولید می‌‌کنند.

به گزارش کاماپرس، محمد ایروانی موسس کارخانجات کفش ملی، در سال 1337 (1958) این شرکت را تاسیس و آن را به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کفش در خاورمیانه تبدیل کرد. در شرکت کفش ملی 10 هزار نفر مشغول کار بودند و همه‌‌چیز از چکمه‌های کار گرفته تا کفش‌‌های کتانی و بچه‌‌گانه تولید می‌شد.

در این میان، خانواده محمد ایروانی نیز دنباله رو فعالیت پدر بوده و کسب و کار مشابهی را در جورجینای امریکا در پیش گرفته‌اند. بهمن ایروانی(پسر محمد ایروانی) و دخترش سارا ایروانی مسیر زندگی مشابهی را دنبال کرده‌‌اند. هر دو از کارآفرینان موفق بوده که طی دوران کودکی در شرکت‌های کفش والدین خود کار کردند. همچنین هر دو این کارآفرینان در انگلستان به مدرسه شبانه‌‌روزی رفته و در رشته امور مالی دانشگاه مشهور  کمبریج تحصیلات خود را گذرانیده‌اند.

هر دو قصد داشتند مشاغل خانوادگی خود را دنبال کنند، اما چندی بعد از پیوستن بهمن به شرکت پدرش یا همان کفش ملی، انقلاب اسلامی پیروز شد و به دنبال آن، بهمن نتوانست کار پدر را دنبال کند.

حالا به نظر می‌رسد فضا برای جانشینی سارا ایروانی دختر بهمن، مساعدتر است. سال گذشته، او مدیرعامل کفش Okabashi شد. اوکاباشی یک تولیدکننده صندل پلاستیکی و دمپایی است که توسط بهمن ایروانی در سال ۱۹۸۴ تاسیس شده است. سارا ایروانی در ماه مارس ۲۰۱۸، با راه‌‌اندازی خط جدیدی از کفش‌‌های سازگار با محیط زیست تحت نام Third Oak، مسیر جدیدی را پیش روی این شرکت قرار داد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

به نقل از دنیای اقتصاد، امروزه، این کارخانه حدود ۲۰۰ کارمند دارد و تقریبا 1.2 میلیون جفت دمپایی و صندل در سال تولید می‌‌کنند. این محصولات شامل سه برند است: خط پرچمدار Okabashi که در داروخانه‌ها و برخی از فروشگاه‌های تخصصی فروخته می‌‌شود (قیمت خرده‌‌فروشی: ۲۰ دلار)؛ Oka-B، یک خط رده بالاتر برای بوتیک‌‌ها و اسپاها است (بین ۳۰ تا ۶۰ دلار) و Third Oak (۳۰ تا ۴۰ دلار) که در حال حاضر به‌صورت آنلاین و در فروشگاه‌های بزرگ به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز