داگ فایت جنگنده های روسی و آمریکایی در آسمان سوریه

تور لحظه آخری-کاماپرس

سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد خلبانان روسی سعی کرده‌اند با جت‌های آمریکایی بر فراز آسمان سوریه داگ فایت کنند. او همچنین این رفتار را بخشی از الگوی اخیر رفتارهای تهاجمی روسیه خواند. بوچینو گفت این مورد فقط بخشی از رفتارهای تهاجمی اخیر روسیه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس در 2 آوریل فرماندهی مرکزی آمریکا ویدیویی از رهگیری ناامن و غیر حرفه‌ای یک اف 16 آمریکایی توسط سوخو 35 روسی منتشر کرد. پس از آن در 18 آوریل ویدیویی از یک جنگنده روسی که حریم هوایی ائتلاف را نقض کرده بود، منتشر شد. این حریم هوایی مربوط به خط منازعه روسیه و آمریکا در سوریه است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری سی‌ان‌ان اعلام کرده که به نظر نمی‌رسد خلبانان روسی قصد سرنگونی جنگنده‌های آمریکایی را داشته باشند. گویا قصد آنها تحریک ایالات متحده و ایجاد یک حادثه و کشمکش بین‌المللی است. به گفته این فرد مقامات آمریکایی با همتایان روسی خود تماس گرفته و در مورد حوادث اخیر با آنها صحبت کرده‌اند، اما روس‌ها این حوادث را تصدیق نکرده‌اند.

 

مقام آمریکایی اظهار کرده که از ابتدای ماه مارس 2023 تاکنون جت‌های روسی در مجموع 85 بار پروتکل‌های عدم درگیری را نقض کرده‌اند. با این حال خلبانان آمریکایی از شرکت در داگ فایت و سایر درگیری‌ها خودداری کرده‌ و به پروتکل‌های رفع منازعه پایبند مانده‌اند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز